آژانس دفاع اروپا (EDA) با توجه به وضعیت جنگ در اوکراین و تغییر نگرش واشنگتن از اروپا به منطقه خاور دور، هشدار داد که نمی توان در دراز مدت امیدی به آمریکا بعنوان یک سپر دفاعی داشت و بر آن تکیه کرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۶۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا بروکسل با انتشار این خبر افزود: آژانس دفاع اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی پس از تامین تسلیحاتی اوکراین باید بطور مشترک برای خرید تجهیزات نظامی و جایگزینی و تکمیل ذخیره تسلیحاتی خود اقدام کنند، هشدار داد که آمریکا همیشه نمی‌تواند سپری برای اروپا در مقابل تهدیدات (نظامی) باشد و ما باید به فکر خودمان باشیم.

«جری اسدیوی» (Jiri Sedivy) رئیس اجرایی آژانس دفاع اروپا در این باره گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین نقصان توانایی ما را هویدا کرد، آنچه مهم است اینکه بتوانیم اتحادیه اروپا را به تامین‌کننده معتبر امنیت در حفاظت از شهروندان مبدل سازیم. "

وی افزود: آمریکا در آینده بطور اجتناب ناپذیری درگیر منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهد شد و درنتیجه قادر به تهیه و تامین برخی مسائل مهم نظیر ترابری هوایی استراتژیک، هواپیما‌های شناسایی، موشک‌های هدایت شونده دقیق و پدافند هوایی برای ما نخواهد بود.

براساس این گزارش، آژانس دفاع اروپا سرگرم مذاکره با شرکت‌های تسلیحاتی اروپایی درخصوص افزایش تولید است و همچنین برای همکاری مشترک کشور‌ها در زمینه خرید تجهیزات نظامی و مهمات مورد نیاز رایزنی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها