زیباست. زیبا و هیجان‌انگیز. دیدار رده‌بندی جام‌های جهانی هرگز به پای فینال‌ها نمی‌ رسد اما یکی از خاص‌ترین دیدارهای جهان فوتبال به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۳۹۱۰۵۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
میشل پلاتینی، رئیس اسبق یوفا درباره آن گفته بود: «بخشی از روح فینال است». لینه‌کر، اسطوره انگلیسی‌ها هم آن را «فینال بدشانس‌ها» تلقی می‌کند. بگذارید درباره توصیفات دیدار رده‌بندی جام‌جهانی از زبان این و آن بیشتر بنویسیم. ساوت‌گیت که حالا دیگر او را باید سرمربی «سابق» انگلیسی‌ها بدانیم و با همین تیم در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی 2018 حضور داشت، زمانی درباره اهمیت دیدار  رده‌بندی جام‌جهانی گفت: «رده‌بندی همان فینال است، با این تفاوت که فقط کمی شانس و اقبال بیشتر باعث شد به فینال واقعی نرسیم». داوور شوکر، اسطوره فوتبال کرواسی هم عاشق رده‌بندی است چون خودش در آن بازی کرده: «رده‌بندی رویایی است، زیباست. بله، البته به پای فینال نمی‌رسد، اما حضور در آن هیجان‌انگیز است».  و حالا امروز قرار است بیستمین دیدار رده‌بندی تاریخ 92‌ساله جام‌جهانی فوتبال برگزار شود. 

 رکورددار مقام سومی: در تاریخ 92 ساله جام‌جهانی هیچ تیمی به اندازه آلمان به مقام سومی جام‌های جهانی نرسیده است. این تیم در سال‌های 1934، 1970، 2006 و 2010 عنوان سومی را به دست آورد. برزیل‌، فرانسه، لهستان و سوئد در رده بعدی رکوردداران سومی قرار دارند. برزیل دو بار در سال‌های 1938 و 1978 دیدار رده‌بندی را برد. فرانسه هم در سال‌های 1958 و 1986 سوم شد. تیم‌ملی فوتبال سوئد در سال‌های 1950 و 1994 و لهستان نیز در سال‌های 1974 و 1982 فاتح مقام سوم جام‌جهانی شدند.

 رکورددار چهارمی: هیچ تیمی به اندازه اروگوئه در تاریخ جام‌جهانی در دیدار رده‌بندی شکست نخورده است. این تیم سه بار و در سال‌های 1954، 1970 و 2010 در دیدار رده‌بندی مقابل حریفان شکست خورده و به مقام چهارمی قناعت کرده است. تیم‌های برزیل، انگلیس و صربستان دیگر رکوردداران کسب مقام چهارمی جام جهانی هستند و هر کدام دو بار در دیدار رده‌بندی شکست خورده و به مقام چهارم رسیده‌اند. 

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها