رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تاکید کرد:

ضرورت نوسازی ناوگان آتش‌نشانی همدان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۰۰ مورد ارزیابی ایمنی از ساختمان‌های همدان صورت گرفته است، گفت: حدود ۲۰ درصد از ساختمان‌های شهر از دیدگاه ایمنی در برابر حریق فاقد معیارهای لازم ایمن بودن هستند.
کد خبر: ۱۳۹۰۹۱۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سیدصادق پورسینا با تأکید بر اینکه آتش‌نشانی نمی‌تواند در زمینه مباحث سازه‌ای بناها اظهارنظر داشته باشد، مطرح کرد: ارزیابی‌های صورت گرفته فقط در زمینه مقاومت ساختمان‌ها در برابر حریق بوده که ملاک بررسی نیز ساختمان‌هایی است که از نظر مساحت یا ارتفاع اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی درباره ایمن سازی بازار و پاساژهای همدان نیز خاطرنشان کرد: دادستان همدان نیز در زمینه ایمنی بازار و پاساژها ورود داشته که یکسری اقدامات جزئی درباره ایمن سازی پاساژها صورت گرفته اما لازم است کسبه و بازاریان پای کار باشند.

پورسینا با اشاره به گودبرداری غیراصولی یک ساختمان مسکونی در خیابان شهید زمانی همدان نیز اظهار کرد: روز یکشنبه ۲۰ آذرماه جاری در پی گزارشی مبنی بر گودبرداری غیراصولی در خیابان شهید زمانی به همراه معاون خدمات شهری شهرداری همدان در محل حاضر شدیم که در مشاهدات میدانی با توجه به نحوه گودبرداری، امکان ایجاد مخاطره به علت عدم رعایت اصول فنی در گودبرداری و عدم اجرای سازه نگهبان در محل محرز بود.

وی تصریح کرد: بلافاصله با هماهنگی به‌عمل آمده با حضور دادستان، فرماندار، شهردار، رئیس سازمان نظام مهندسی، معاونان خدمات شهری، معماری، شهرسازی و برنامه‌ریزی، شهردار منطقه یک و مدیر حراست شهرداری به منظور عملکرد مطلوب و لزوم بهره‌مندی از مدیریت واحد در صحنه، معاون خدمات شهری شهرداری همدان به‌عنوان فرمانده میدان انتخاب شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان بیان کرد: در همان دقایق اولیه اعلام مکتوب تخلیه منازل مجاور توسط مدیریت پیشگیری معمول شد و همزمان تیم امدادونجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در محل حضور بهم رسانیده و به تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی آماده باش صددرصدی اعلام شد.

پورسینا یادآور شد: سپس عملیات تثبیت خاک آغاز شد، در این عملیات که حدود ۱۸ ساعت به طول انجامید، از ساعات اولیه بعدازظهر روز یکشنبه ۲۰ آذرماه آغاز شدو تا حدود ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در فاز نخست اقدام به تثبیت خاک به منظور جلوگیری از حرکت ساختمان مجاور که ساختمانی ۵.۵ طبقه بود، شد، افزود: در این فرآیند که با اجرای آرماتوربندی و اجرای بتن مسلح در کف و جداره‌ها همراه بود، مراحل مقاوم سازی و تثبیت با وجود تعطیلی کارخانجات تولید بتن و با وجود برودت هوا حدود ۵۰ مترمکعب بتن در محل اجرا شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و تخصصی بودن کار و به‌منظور اطمینان، بخشی در عملکرد صحیح شهرداری و لزوم تسریع در اتخاذ تصمیم و ارائه راهکار اصولی به شهردار برای رفع خطر مجدداً در نیمه‌های شب جلسه‌ای میدانی در محل تشکیل شد.

وی بیان کرد: با توجه به نظر گروه تخصصی سازمان نظام مهندسی همدان و به منظور کنترل ناپایداری، علاوه بر اقدامات انجام شده پیشنهاد اجرای سپر خاکی مطرح شد که شهرداری همدان در یک اقدام به‌موقع نسبت به ایجاد سپر خاکی با تخلیه حدود ۱۱۰ کامیون خاک دانه‌بندی شده در محل اقدام کرد و به فضل الهی توانست تا این زمان با یک اقدام بهنگام مانع ایجاد مخاطرات جانی و مالی احتمالی باشد.

پورسینا تأکید کرد: بعد از برگزاری جلسات تخصصی درباره این موضوع، مقرر شد مالک، ناظر و مجری پروژه در اسرع وقت نسبت به بهره‌گیری از مشاور ذی‌صالح ژئوتکنیک و مشاور مقاوم سازی اقدامات لازم را به منظور اخذ طرح و اجرای اصولی آن به‌منظور ایمن سازی صددرصدی لحاظ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها