کتاب «سفرهای هامی و کامی» داستانی درباره سفر دو جوان به نام‌های همایون و کامبیز است که‌ می‌خواهند عضو انجمن بچه‌های آزاد شوند؛ این گروه به دنبال دو بچه کاملا معمولی هستند که آنها را با خودشان ببرند.
کتاب «سفرهای هامی و کامی» داستانی درباره سفر دو جوان به نام‌های همایون و کامبیز است که‌ می‌خواهند عضو انجمن بچه‌های آزاد شوند؛ این گروه به دنبال دو بچه کاملا معمولی هستند که آنها را با خودشان ببرند.
کد خبر: ۱۳۹۰۶۲۷
نویسنده ارمیا مرادیان - ۱۰ساله

پشت سومین کتاب از این مجموعه نوشته است: «شبیه هیچ سفر دیگری نیست؛ دو سال سفر کردن و مدرسه نرفتن خیلی خیلی هیجان‌انگیز است و البته کمی هم نگران‌کننده؛ بعدش چه اتفاقی می‌افتد؟ دوباره به مدرسه راه‌شان می‌دهند؟ عازم این سفر شدن، تصمیم سختی است اما هامی، کامی و خانواده‌های‌شان این ریسک را پذیرفته‌اند. آیا در میان راه پشیمان می‌شوند و به مدرسه برمی‌گردند؟» این داستان‌ها بازنویسی مجموعه‌ تلویزیونی جذاب و ماندگار«سفرهای دور و دراز هامی و کامی در وطن» به نویسندگی مرحوم «نادر ابراهیمی» است که در سال‌های ۵۶و۵۷ نوشته شد. نادر ابراهیمی یکی از نویسندگان بزرگ کشور ماست، کسی که هم برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نوشت و هم برای مامان‌ها و باباها. البته نادر ابراهیمی فقط نویسنده نبوده، من توی اینترنت که جست‌وجو کردم، دیدم او کارگردان و تهیه‌کننده هم بوده است. مثل کارگردانی همین مجموعه سفرهای دور و دراز هامی و کامی در وطن. او این سریال را در سال‌های۵۵و۵۶ تهیه کرده بود؛ یعنی حدود ۴۰سال قبل از تولد من. بچه‌های این سریال، مثلا تنها سفر می‌کنند اما تیم پژوهشگران، از دور مراقب‌شان هستند. درواقع آنها می‌خواهند زندگی مستقل را به بچه‌ها آموزش دهند. حالا بعد از حدود ۴۰ سال، کتابی از آن سریال چاپ شده است، شاید برای این‌که ما بچه‌ها، یاد بگیریم که چطور باید مستقل زندگی کنیم. این کتاب کمیک‌استریپ است و برای همین خواندنش جذاب و دوست‌داشتنی است. یعنی کنار یک صفحه متن کتاب، یک نقاشی هم در صفحه بعد، کار شده است، یک نقاشی مرتبط با اتفاقات همان صفحه.
بگذارید چند جمله از این کتاب را برای‌تان بخوانم: قدیمی‌ها می‌گفتند: کار، آدم پیر را جوان می‌کند و آدم جوان را جوان نگه می‌دارد. راستش خیلی از حرف‌های قدیمی‌ها هنوز هم درس است. کامبیز گردنش را کمی کج کرد و التماس‌آمیز گفت: «بابا!»
این مجموعه در چهار کتاب به نام‌های: «مهمانی فراموش نشدنی، جنگجوی جوان و طرح بزرگ، در جست‌وجوی دو بچه کاملا معمولی و چه کسانی انتخاب می‌شوند؟» به چاپ رسیده است.
در این کتاب مثلا قسمتی درباره این است که هرکاری برنامه می‌خواهد. بعد ما در کنار هامی و کامی می‌فهمیم که برنامه‌ریزی کاری واجب است. یا مثلا درباره این‌که چرا یکی از بچه‌ها از مدرسه نرفتن لذت می‌برد و آن‌قدر خوشحال می‌شود که او را به رقص می‌آورد، صحبت شده است. در پایان باید بگویم این کتاب که برای زندگی ما بچه‌ها خیلی مهم است در انتشارات شهر قلم منتشر شده است. چاپ اول این کتاب سال۱۳۹۷ بوده و از قسمت اول این مجموعه، ۲۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها