۱۰علیه۱۰
کرواسی‌-آرژانتین؛تقابل جذاب مودریچ و مسی در نیمه‌نهایی

۱۰علیه۱۰

درباره یوشکو گواردیول، درخشان‌ترین 20ساله جام22

جواهرواقعی در قلب دفاع کرواسی

«یوشکو گواردیول»؛ این نام را در ماه‌ها و سال‌های آینده به دفعات خواهید شنید. عملکرد یوشکو در قلب دفاع تیم‌ملی فوتبال کرواسی مقابل برزیل از نظر کاربران فضای مجازی چیزی فراتر از «نمایش قهرمانانه» بود. حالا او را «جواهر واقعی» می‌نامند.
کد خبر: ۱۳۹۰۵۹۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
این بازیکن 20 ساله در نیمه اول چشم‌ها را به خود خیره کرد و عملکردی الهام‌بخش داشت. گواردیول درخشان بارها سلسائو را عقب نگه داشت و یک تنه در برابر تیم آماده برزیل ایستاد. اکنون این مدافع خوش‌آتیه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و خیلی بیشتر از قبل سر زبان‌هاست. گوارديول فقط در نيمه اول، پنج دفع، دو بازيافت و يک بلاک انجام داد تا مطمئن شود که تیمش گل بخور نیست و اتفاقا موفق هم بود. حالا او در کنار میلیون‌ها کروات دیگر بابت صعود به نیمه‌نهایی جام‌جهانی روی ابرهاست. 
   
مشتریان بزرگ
یوشکو گواردیول در ماه‌های اخیر به‌شدت مورد توجه تیم‌هایی مانند رئال مادرید، چلسی و منچستریونایتد بوده است. حالا که بازی‌های چشم‌نواز او را می‌بینیم به این نتیجه می‌رسیم که همه این پیشنهادها بی‌دلیل نیست، آنها هم از مدت‌ها قبل متوجه شده‌اند او چه بازیکنی است. کرواسی با یوشکو گواردیول یک جواهر واقعی دارد. او در 20سالگی زیادی خوب و حالا بیشتر از هر زمانی می‌گویند فوق‌العاده با استعداد است. یوشکو اکنون یکی از برترین بازیکنان جام‌جهانی 2022 به شمار می‌رود. پرشور و قدرتمند در مرکز دفاع کرواسی به میدان می‌رود، انگار که سال‌هاست بازی می‌کند. شاید او اتفاقات خیلی بزرگ‌تری را رقم زد. 
 
 موج در فضای مجازی
تعریف و تمجیدها از یوشکو تازه شروع شده و در فضای مجازی موج بزرگی از انرژی مثبت برای او برپا شده است. فقط نمایش او در برابر برزیل نیست که توجهات را به خود جلب کرده است. این مدافع میانی پس از نمایش فوق‌العاده مقابل بلژیک مورد تمجید هواداران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. گواردیول در آخرین بازی گروهی کرواسی مقابل بلژیک، روملو لوکاکو مهاجم شیاطین سرخ را با یک تکل مهار کرد و مانع از گلزنی او شد.  از تابستان امسال که چلسی نزدیک بود این مدافع میانی را برای پیوستن به باشگاه متقاعد کند، علاقه جدی به گواردیول در میان دیگر باشگاه‌ها نیز وجود داشت. چلسی مذاکرات خود را برای جذب او با مبلغی حدود 75میلیون پوند آغاز کرد، اما گواردیول در تیم خود ماند و قرارداد جدیدی امضا کرد .کریستوفر ویوول که انتظار می‌رود مدیر فنی جدید چلسی شود، گواردیول را از 16سالگی زیر نظر دارد. او ابتدا سعی کرد یوشکو را برای سالزبورگ ببرد اما در نهایت این استعداد درخشان به لایپزیگ پیوست. اما چلسی تنها نیست. یونایتد و تاتنهام نیز در طول تابستان مشتاق بودند. پیشنهادهایی وجود داشت که منچسترسیتی هم جزو آنها بود. اما یوشکو اکنون به یک چیز فکر می‌کند، قهرمانی در جام‌جهانی 2022 آن هم در 20 سالگی. باور می‌کنید فاصله‌ای با آن ندارد؟ 

منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها