درباره سرمربی تیم‌ملی فوتبال آرژانتین

لیونل اسکالونی: باید ادامه بدهیم

بعضی آدم‌ها برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهند، مدام باید خودشان را ثابت کنند. نمونه‌اش همین لیونل سباستین اسکالونی، سرمربی ۴۴ساله آرژانتینی! دیه‌گو مارادونا سال٢٠١٨ وقتی اسکالونی هنوز سرمربی موقت تیم‌ملی بود، گفت: «اسکالونی می‌تواند در جام‌جهانی موتور سواری مربیگری کند، اما در فوتبال نه!... او را به سوی نیمکت هل داده‌اند. مشکل اینجاست که تا به حال، سرمربی موقت تیم‌ملی بوده، فردا می‌آید و می‌گوید، می‌خواهم به جام‌جهانی بروم!» دیه‌گو راست می‌گفت؛ او در خشت خام هم می‌دید که اسکالونی سر رفتن ندارد و آمده است بماند!
کد خبر: ۱۳۹۰۵۹۵
نویسنده آرزو قنبری - گروه ورزش

چیزهایی که مارادونا ندید
خورخه سمپائولی با آرژانتین به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه رفت و در مرحله یک هشتم با پذیرش شکست از فرانسه حذف شد. اسکالونی که در کادر سمپائولی حضور داشت و با او از سویا به آرژانتین آمده بود، به عنوان سرمربی موقت این تیم منصوب شد.  از ٢٠١٨ و آن چشمان گریان اسکالونی بعد از برتری مقابل تیم‌ملی مکزیک در پایان دوره اول موقت سرمربیگری‌اش تا حرف و حدیث‌ها و تمدید قرارداد یک‌ساله‌اش برای ٢٠١٩. اسکالونی در تلاش برای اثبات خودش بود. او واقعا گفته بود، دوست دارد بماند... دیه‌گو راست می‌گفت! اما دنیای غریبی‌ است! حالا در اواخر ٢٠٢٢ اسکالونی نه در جام‌جهانی موتورسواری بلکه درست در نیمه‌نهایی جام‌ ٢٢ فوتبال است! و مارادونا یکی از بزرگ‌ترین غایبان آن. او اصلا فرصت نکرد بماند و ببیند بخش‌دوم پیش‌بینی‌اش چه اشتباه از آب در آمده و اسکالونی چطور خودش را اثبات کرده! جوان‌ترین سرمربی حال‌حاضر جهان در قطر، همین هفته‌ای که گذشت، لاله‌های نارنجی و مسن‌ترین سرمربی‌شان را در دیدار حساس یک‌چهارم نهایی با ضربات پنالتی اوت کرده است. مارادونا، شکست اسکالونی و شاگردانش در کوپا آمه‌ریکای ٢٠١٩ را دیده بود اما او سال ٢٠٢٠ رفت و روزگار خوش آقای سرمربی را با تیم‌ملی ندید... حتی قهرمانی کوپا آمه‌ریکای ٢٠٢١، پایان حسرت ٢٨ ساله آرژانتینی‌ها با لیونل در بالا بردن جام مهمی که از سال ١٩٩٣، دست‌شان از رسیدن به آن کوتاه مانده بود! 
   
رؤیای ٣۶ساله
اسکالونی از دوم جولای ٢٠١٩ و شکست در نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا برابر برزیل تا باخت ناباورانه‌ مقابل عربستان در مرحله‌ گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲، رکورد قابل توجهی را در دیدارهای بدون شکست در مصاف حریفانش را به ثبت رسانده و بعد از بازی با عربستان گفت: «باید بلند شویم و ادامه دهیم و هر دو بازی بعد (مقابل مکزیک و لهستان) را ببریم.» آرژانتین در یک هشتم استرالیا و در یک چهارم هلند را حذف کرد. اسکالونی با مسی و آلبی‌سلسته رسیده‌ است به سه‌شنبه ٢٢آذر و دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی. حالا راه اسکالونی و شاگردانش برای نزدیکی به رؤیاها‌یشان از دروازه بسته کروات‌ها می‌گذرد. آ‌نها می‌خواهند به یک حسرت تاریخی دیگر هم پایان بدهند. اسکالونی که تا پایان جام‌جهانی ٢٠٢۶ همچنان سرمربی آرژانتین خواهد بود، به دنبال بالا بردنجام ٣۶ساله قهرمانی در آسمان‌ آبی و سفیدهاست.  

کارنامه اسکالونی
متولد 1978  اهل شهر پوخاتو 
60 بازی‌هایی که اسکالونی به عنوان مربی ملی و باشگاهی روی نیمکت نشسته است 
41 برد
06 باخت
55 حضور  روی نیمکت تیم ملی
02 افتخارات دوران مربیگری

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها