وزیر امور خارجه آلمان در ادامه مواضع مداخله‌جویانه برلین در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به آشوبگران بار دیگر از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد.
کد خبر: ۱۳۹۰۵۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، «آنالنا بائربوک» روز دوشنبه در آستانه نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد. وی همچنین ضمن حمایت مجدد از اغتشاشگران، از صدور حکم اعدام برای محاربین انتقاد کرد.

آلمان از ابتدای اغتشاشات در ایران مواضع غیرسازنده‌ای را در پیش گرفته و ماه پیش روابط با تهران را مورد بازنگری قرار داد. وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به پایین بودن سطح روابط دوجانبه میان دو کشور در سال‌های اخیر و تکرار اتهامات حقوق بشری ادعا کرد، «اوضاع نمی‌تواند مانند سابق ادامه یابد، بنابراین ما رابطه خود را با شرایط تطبیق می‌دهیم.»

«آنالنا بائربوک» ادعا کرد که در حال تعلیق گفتگو‌های دوجانبه میان کشور است و «معدود ابزار‌های باقی مانده در روابط تجاری و مالی را مورد بازنگری قرار می‌دهیم. همچنین حضور موسسات فرهنگی فعال آلمان در ایران را کاهش خواهیم داد.»

آلمان سپس در اقدامی همسو با مواضع ضد ایرانی واشنگتن از تمرکز برلین بر حوادث داخلی ایران خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه المان ادعا کرده است: برلین، در مسیر واشنگتن حرکت می‌کند و در حال حاضر تمرکز ما بر حمایت از مردم و اعمال فشار بر رژیم ایران است تا از سرکوب حقوق مردم خود دست بردارد.

این درحالیست که به گفته جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیپلمات‌های ارشد کشور‌های اروپایی قصد دارند تا امروز تحریم‌های بیشتری را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران با روسیه در جنگ اوکراین وضع کنند.

جمهوری اسلامی ایران اقدامات کشور‌های اروپایی را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکار‌های بین المللی می‌داند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست خبری تصریح کرد: کشور‌ها حق مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل را ندارند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیزدرباره مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.

وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی «با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شد. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها