به گفته رئیس شورای ملی نخود، اولین رویداد ملی نخود که قرار بود امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار شد به اردیبهشت سال آینده موکول شد.
کد خبر: ۱۳۹۰۴۹۱

جام جم آنلاین؛ ناصر مرادی، با بیان اینکه پیش از این ۲۶ آذر ماه برای برپایی رویداد ملی نخود و نمایشگاه آن در نظر گرفته شده بود، گفت: در نشست نهایی که با مدیران مرتبط با بخش کشاورزی استان داشتیم، مقرر شد این همایش به چند دلیل در اردیبهشت سال آینده برگزار شود.

وی ارتقای کیفی این همایش را یکی از این دلایل دانست و افزود: تا اردیبهشت ماه فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی این همایش در اختیار خواهد بود تا بتوان دستاوردهای بیشتری از آن کسب کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه از بنیه علمی این همایش هم یاد کرد که لازم است فرصت ببیشتری برای دریافت مقالات و اخذ مجوزهای علمی خاص در اختیار این همایش قرار داد و به علاوه بتوان پنل‌های علمی و تخصصی در کنار آن در نظر گرفت.

مرادی تاکید کرد: به علاوه اردیبهشت ماه فصل محصول نخود است و از همین رو می‌توان از نخود تازه نیز در نمایشگاه و بخش جنبی غذایی در نظر گرفته شده برای آن استفاده کرد. به علاوه چون در این رویداد میزبان مهمانانی از سراسر کشور هستیم اردیبهشت موعد بهتری برای پذیرایی از مهمانان در استان کرمانشاه هم هست.

وی برپایی این رویداد در اردیبهشت سال آینده را قطعی دانست و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که رویدادی در خور شان محصول نخود و استان کرمانشاه، اما در بعد ملی برگزار کنیم.

رئیس شورای ملی نخود از بخش‌های مختلفی که برای برپایی این رویداد در نظر گرفته شده نیز یاد کرد  که شامل همایش یک روزه و در کنار آن نمایشگاه توانمندی‌های محصول نخود است.

در کشور سالانه نزدیک به ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن نخود تولید می‌شود و سطح کشتی نزدیک به ۶۰۰ هزار هکتار را نیز به خود اختصاص می‌دهد که کرمانشاه بیشترین سهم در سطح زیر کشت و تولیدات نخود را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها