آقایان، مسئولان فدراسیون!

از اسپانیا الگو بگیرید

قدرت‌های فوتبال، شکست‌ها را پایان کار نمی‌دانند و در مقابل ناکامی‌ها، سریعا برنامه‌ریزی می‌کنند؛ درست برخلاف آنچه که همیشه در ایران رخ می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۹۷
نویسنده ​​​​​​​سعید اکبری - گروه ورزش
تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر بازنده بود. دو شکست تلخ مقابل انگلیس و آمریکا، آرزوهای صعود به دور دوم را پرپر کرد. حالا رفتار فوتبال ایران را بعد از این شکست‌ها ببینید. در بدو ورود تیم‌ملی به تهران وزیر ورزش می‌گوید کی‌روش برای جام ملت‌ها برنامه‌ریزی کند. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید باید موضوع را در هیات رئیسه مطرح کنند. اعضای هیات رئیسه هر کدام ساز خود را می‌زنند. یکی می‌گوید مربی ایرانی یکی می‌گوید: «ببینیم تاج چه می‌گوید!» معلوم نیست جلسه آنها کی تشکیل می‌شود. جلسه هم تشکیل شود دوباره زمان می‌خرند. یحتمل می‌گویند باید کمیته فنی تشکیل شود که رای بدهد مربی ایرانی بیاوریم یا خارجی. پروسه بررسی رزومه مربیان آغاز می‌شود و احتمالا تا سال آینده هم خبری از انتخاب سرمربی جدید نخواهد بود و زمان به سادگی از دست خواهد رفت. حالا سری به اسپانیا بزنیم تا تفاوت را متوجه شویم. بعد از ناکامی این تیم در جام‌جهانی2022، لوئیس انریکه سریعا از هدایت ماتادورها برکنار شد.
​​​​​​​به موازات اعلام این خبر، نام سرمربی جدید اسپانیا هم اعلام شد: لوئیس دلا فونته؛ سرمربی تیم زیر21‌ساله‌های اسپانیا که توانست به موفقیت‌هایی ازجمله نایب قهرمانی المپیک توکیو برسد. در آلمان هم وضعیت همین بود. با وجود حذف در مرحله گروهی، روز پنجشنبه فدراسیون آلمان اعلام کرد فلیک در این تیم می‌ماند. ژاپنی‌ها هم قصد دارند قرارداد هاجیمه موریاسو را تمدید کنند. کره‌جنوبی هم در پی استعفای بنتو در تلاش برای انتخاب سریع جانشین اوست. همه در همه جای دنیا برنامه دارند تا از قافله عقب نیفتند ولی در ایران بروکراسی اداری و نامه‌نگاری‌ها و جلساتی که قرار است برگزار شود، امان تیم‌ملی را خواهد برید. بنشینید و تماشا کنید...
 
منبع:‌ ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها