کل آسیا در حال پیشرفت تیم‌ ملی در بلاتکلیفی محض

سرگیجه تاج بحران تیم‌ ملی

بعد از شکست در جام‌جهانی قطر تا این لحظه تیم‌ملی فوتبال ایران نمی‌داند از رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ چه می‌خواهد.
بعد از شکست در جام‌جهانی قطر تا این لحظه تیم‌ملی فوتبال ایران نمی‌داند از رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ چه می‌خواهد.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۴۴
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

فوتبال در آسیا به شدت در حال پیشرفت است. عملکرد تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی نشان داد، ایران از قافله رقبا عقب افتاده است. ژاپن موفق شد دو غول فوتبال دنیا یعنی آلمان و اسپانیا را شکست دهد. کره‌جنوبی از پس پرتغال برآمد و به دور بعد رسید. استرالیا هم از گروهی سخت به دور دوم رفت. عربستان، آرژانتین را شکست داد و برای رقبا خط و نشان کشید. تنها تیم آسیایی جام که هیچ کار غیرمنتظره‌ای نکرد و با دو شکست از قطر به خانه بازگشت ایران بود.

به محض شکست، همه یاد جام ملت‌ها افتادند در‌حالی‌که ابرقدرت‌های آسیا از قبل برای این مسابقات برنامه‌ریزی کرده‌اند. کشورهایی چون قطر، ازبکستان، چین و... هم بیکار ننشسته و از این گپ فوتبالی برای توسعه و پیشرفت فوتبال خود استفاده کردند. از تاشکند خبر می‌رسد ازبکستان با سرمایه‌گذاری هنگفت به ویژه در فوتبال پایه، قصد دارد حضوری متفاوت را در جام ملت‌ها تجربه کند. اکثر تیم‌های آسیایی در مسیر پیشرفت هستند الا ایران...

 

پوست‌اندازی تیم‌ملی؟


فدراسیون فوتبال علاقه دارد تیم‌ملی پوست‌اندازی کند؛ تیمی که طبق آمار مسن‌ترین تیم جام‌جهانی بود.
مهدی تاج شک دارد با کارلوس کی‌روش این اتفاق انجام شود. او به خوبی می‌داند مربی پرتغالی حامیانش را از تیم‌ملی کنار نمی‌گذارد. تاج در جلسه اخیر با کی‌روش حرف‌های او را شنید و برنامه‌اش را برای جام ملت‌ها گرفت. قرار است رئیس فدراسیون این برنامه را در جلسه هیات رئیسه ارائه دهد. اکثر مدیران فدراسیون بر تغییر نسل تاکید دارند. آنها حتی گفته‌اند تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۶ باید به طور کلی با تیمی که به جام ۲۰۲۲ رفت، فرق کند.
جلسه پرحاشیه؟
هنوز زمان جلسه مهم و اثرگذار هیات رئیسه مشخص نیست اما پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که نشست اعضا، پرحاشیه و احتمالا جنجالی خواهد بود. اختلاف نظرهایی بر سر نیمکت تیم‌ملی و همینطور هزینه‌های جام و ماجرای پاداش‌ها وجود دارد. به نظر می‌رسد بعضی اعضا شاکی هستند و قصد دارند حرف خود را جدی به تاج بگویند.
دیروز خبر رسید شاید کی‌روش مدیر فنی ایران در جام ملت‌ها باشد و نیمکت به جواد نکونام برسد. موضوعی که البته رسمی نیست و در حد شایعه مطرح شده است. فدراسیون می‌داند در شرایط فعلی آوردن مربی خارجی سخت است.
مربیان ایرانی هم در این شرایط سخت تصمیم می‌گیرند روی نیمکت ایران بنشینند. روی کاغذ، کارلوس دم دستی‌ترین گزینه برای ادامه کار با تیم‌ملی است ولی او از نظر بعضی مدیران، فرسنگ‌ها با چیزی که در ذهن دارند، فرق می‌کند.
یکی از اعضای هیات رئیسه که دوست ندارد نامش فاش شود می‌گوید: «اصلا گیریم کارلوس کی‌روش را می‌خواهند حفظ کنند. قرار است چه برنامه‌ای برای جام ملت‌ها داشته باشیم؟ تغییر نسل داریم؟ قرار است تیمی جوان بسازیم؟ باید ابتدا در فدراسیون مشخص کنیم چه می‌خواهیم. متاسفانه همین حالا هم برای جلسه دیر است. باید فردای روز حذف تیم‌ملی هیات رئیسه تشکیل جلسه می‌داد. باید از نظر کارشناسان استفاده می‌کردیم. قرار است برای آینده فوتبال ایران نقشه بریزیم. من به شما می‌گویم با این وضعیت ما به جام ملت‌ها هم می‌رویم و به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم. الان مهمترین و حساس ترین برهه فوتبال ماست. یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ ما به انتهای کارش نزدیک شده است. اگر نقشه درستی نداشته باشیم، فوتبال‌مان نابود می‌شود.»
گلایه از وزیر ورزش
حمید سجادی وزیر ورزش به محض بازگشت تیم‌ملی و کی‌روش به تهران اعلام کرد مربی پرتغالی آماده فعالیت در جام ملت‌ها باشد! این اظهارنظر هم باعث دلخوری‌هایی در فدراسیون فوتبال شده و این رفتار وزیر را مصداق بارز دخالت در تصمیمات‌شان می‌دانند. آنها می‌گویند مگر هیات رئیسه تشکیل جلسه داده و درباره کی‌روش به جمع‌بندی نهایی رسیده که وزیر از او خواسته به کارش ادامه دهد؟!

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها