ژاپن در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد

پایان رویای سامورایـی‌ها

اولین ضیافت پنالتی‌ها در جام‌جهانی قطر ژاپنی‌های سختکوش را به خانه فرستاد تا کروات‌ها همچنان در جام باقی بمانند و امیدوار به تکرار حماسه دور قبل.
اولین ضیافت پنالتی‌ها در جام‌جهانی قطر ژاپنی‌های سختکوش را به خانه فرستاد تا کروات‌ها همچنان در جام باقی بمانند و امیدوار به تکرار حماسه دور قبل.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۲۸
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

ژاپن، شگفتی‌ساز مرحله گروهی جام ۲۲ که با پیروزی بر آلمان و اسپانیا تحسین دنیا را برانگیخته بود در مرحله یک هشتم نهایی هم تیمی قابل احترام و ستایش برانگیز بود و در مصاف با کرواسی، نایب قهرمان دور قبلی جام جهانی، حتی یک قدم عقب نگذاشت. آنها با روحیه پیروزی و صعود بیش از ۱۲۰دقیقه با حریف نامدار خود جنگیدند و گل اول را زدند و حتی بعد از تساوی هم بارها تا یک قدمی گل برتری پیش رفتند اما وقتی کار به ضربات پنالتی کشید، انگار چاره‌ای نداشتند جز تسلیم مقابل تیمی که در ۸ بازی قبلی خود در مراحل حذفی، ۷ بازی را در وقت‌های اضافی و پنالتی برده بود. کروات‌ها که بردن ضیافت پنالتی‌ها را شگرد دارند، این بار هم در ضربات پنالتی برنده شدند تا نماینده شایسته فوتبال آسیا، همچون جام‌جهانی۲۰۰۲ این بار در قطر ۲۰۲۲ هم از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی باز بماند. این پایان رویاها بود برای ژاپنی‌هایی که سه دهه پیش با فیلم «رویاها» ساخته کوروساوا درجشنواره‌های بین‌المللی خبرساز شده بودند.


۲۹


میانگین سنی ۱۱  بازیکن ابتدایی کرواسی در بازی دیروز ۲۹ سال و ۳۳۰ روز بود تا به این ترتیب پیرترین تیم در مرحله حذفی جام‌جهانی بعد از ایتالیا در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۶ لقب بگیرد. 


۱۰


ایوان پریشیچ با گلی که دیروز وارد دروازه ژاپن کرد، تعداد گل‌هایش را در تاریخ جام‌جهانی و یورو به عدد ۱۰ رساند و از این حیث از داوور شوکر، با ۹گل گذر کرد. 
 

۰۴


پریشیچ با گل تساوی‌بخشی که دیشب برای کروات‌ها زد به چهارمین بازیکنی تبدیل شد که در هر سه دوره قبلی جام‌جهانی گل زده است. او در کنار رونالدو، مسی و جردان شقیری قرار گرفت. 


۰۷

از ۸ بازی آخر کرواسی در دور حذفی تورنمنت‌های رسمی، ۷ دیدار آنها به وقت‌های اضافه کشیده شده و تنها فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ۹۰دقیقه به پایان رسید. 
 

۰۲

این دومین بار است که بازی تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی به ضربات پنالتی می‌رفت. بار نخست مربوط به بازی مرحله یک چهارم‌نهایی جام ۲۰۰۲ بود که کره‌جنوبی در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست داد. 
 

۰۳ 


بعد از ریکاردو، گلر پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۰۶ و سوباچیچ، گلر کرواسی در ۲۰۱۸، دومینیک لیواکوویچ به سومین دروازه‌بانی تبدیل شد که در یک بازی جام‌جهانی ۳ ضربه پنالتی را مهار می‌کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها