معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در دیدار با گروه دیپلماتیک چین؛

سرکنسولگری چین به زودی در بندرعباس مستقر می‌شود

بزودی سر کنسولگری چین در بندرعباس مستقر می شود.
بزودی سر کنسولگری چین در بندرعباس مستقر می شود.
کد خبر: ۱۳۸۹۱۱۹

هرمزگان-جام جم انلاین-بزودی سر کنسولگری چین در بندرعباس مستقر می شود.

 

به گزارش روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در نشست با لی‌یو‌یانگ کنسول جمهوری خلق چین، اظهارداشت: مقدمات اولیه استقرار و فعالسازی سرکنسولگری چین در بندرعباس مهیا شده است و آمادگی هر گونه همکاری در این حوزه وجود دارد.

 

وی افزود: افزایش تعاملات در بخش‌های اقتصادی و تجاری جزو خواسته‌های مشترک دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین است و امیدواریم استقرار سرکنسولگری در استان منجر به تسهیل فرآیندها و تسریع در صدور ویزا شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تاکید‌کرد: در بخش‌های علمی و دانشگاهی نیز ضرورت دارد تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های چین و ایران به خصوص دانشگاه های استان هرمزگان انجام شود.

 

دکتر کامرانی عنوان‌کرد: زمینه‌های مشترک در حوزه‌های محیط‌زیستی، اقتصاد دریا محور و جزایر وجود دارد که می‌توان با حضور کارشناسانی از دو کشور در این زمینه فعالیت‌هایی را ساماندهی و اجرایی کرد.

 

وی خاطرنشان‌کرد: استقرار سرکنسولگری در استان هرمزگان می‌تواند به استحکام و تسهیل روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین کمک کند و در این راستا تعریف خط پروازی مستقیم از چین به هرمزگان می‌تواند راهگشا باشد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها