رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد

ضرورت برگزاری آزمون‌های هوشمند و بدون کاغذ در آینده

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌ های هوشمند و بدون کاغذ در آینده گفت: روسای دانشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب می‌توانند زمینه برگزاری آزمون‌های برخط و هوشمند را برای سال های آینده فراهم کنند که این اقدام بسیاری از مشکلات برگزاری آزمون‌ها را کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون‌های سراسری استان‌ها بر همکاری و تعامل مناسب و گسترده بین سازمان سنجش و روسای دانشگاه‌ها برای برگزاری مطلوب آزمون‌ ها به خصوص آزمون سراسری تأکید کرد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در این نشست گفت: برگزاری آزمون سراسری یک اقدام ملی بوده و نیازمند وفاق ملی است که برگزاری مطلوب آن همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها از جمله مسئولان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را می‌طلبد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص چگونگی برگزاری آزمون‌ های سراسری در حدود ۲۲ کشور جهان از جمله ایران، گفت: در کشور چین آزمون ورودی دانشگاه‌ها با شرکت حدود ۱۲ و نیم میلیون نفر نخستین آزمون گسترده جهان برگزار می‌شود و در ایران نیز سازمان سنجش آموزش کشور مجری برگزاری آزمون‌های سراسری با حضور تعداد زیادی از داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه ویژه نمایندگان تام‌الاختیار در برگزاری آزمون‌ها، گفت: سازمان سنجش علی‌رغم تعدد آزمون‌ها به خصوص برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت برنامه‌ریزی مناسبی برای هموار ساختن پذیرش عادلانه داوطلبان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش دارد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت در دی ماه سال ۱۴۰۱ و تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و لازم است همکاری و تعامل مناسب و گسترده‌ای بین سازمان سنجش و روسای دانشگاه‌ها برای برگزاری این آزمون صورت گیرد. مبنای برگزاری این آزمون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو و بر این اساس روسای دانشگاه‌های معین به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر پورعباس با تأکید بر ضرورت برگزاری آزمون‌ ها هوشمند و بدون کاغذ در آینده گفت: روسای دانشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب می‌توانند زمینه برگزاری آزمون‌ های برخط و هوشمند را برای سال های آینده فراهم کنند که این اقدام بسیاری از مشکلات برگزاری آزمون‌ها را کاهش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها