بانک جهانی درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۲ را ۶۰۰ میلیون دلار برآورد کرد و ایران را در بین کشورهای منطقه از این نظر در جایگاه هشتم قرار داد.
کد خبر: ۱۳۸۹۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، بانک جهانی با انتشار گزارشی در مورد اعزام نیروی کار به خارج اعلام کرد کشورهای جهان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۲۶ میلیارد دلار از اعزام نیروی کار به خارج درآمد داشته‌اند. درآمد ارزی کشورهای جهان از اعزام نیروی کار در سال جاری میلادی با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

بر اساس این گزارش در میان مناطق مختلف جهان، آسیای جنوبی بیشترین درآمد ارزی را از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۲۲ داشته است. کل ارزآوری نیروی کار مهاجر این منطقه در سال جاری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد دلار برآورد شده که این رقم نسبت به سال قبل رشد ۳.۵ درصدی داشته است. درآمد ارزی منطقه آسیای شرقی و اقیانوسیه از اعزام نیروی کار در سال جاری ۱۳۴ میلیارد دلار، اروپا و آسیای مرکزی ۷۲ میلیارد دلار، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب ۱۴۲ میلیارد دلار و آفریقای زیر صحرا ۵۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

درآمد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۳ میلیارد دلار اعلام شده که این رقم نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد رشد داشته است.

بر اساس برآورد بانک جهانی، ایران از محل اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۰.۶ میلیارد دلار درآمد ارزی کسب کرده است و از این نظر در میان کشورهای منطقه در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

ایران سهم بسیار اندکی از درآمد ۶۳ میلیارد دلاری خاورمیانه از اعزام نیروی کار به خارج در سال ۲۰۲۲ داشته به طوری که درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری ایران از این محل تنها معادل ۱ درصد کل این رقم بوده است.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، کشور مصر با درآمد ۳۲.۳ میلیارد دلاری در صدر کشورهای منطقه قرار داشته و مراکش با ۱۱.۴ میلیارد دلار، لبنان با ۶.۸ میلیارد دلار، اردن با ۴.۶ میلیارد دلار، فلسطین با ۳.۵ میلیارد دلار، تونس با ۲.۱ میلیارد دلار، الجزایر با ۱.۸ میلیارد دلار، ایران با ۰.۶ میلیارد دلار و عراق با ۰.۱ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در سطح جهان، هند بیشترین درآمد را از اعزام نیروی کار داشته است. این کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد از اعزام نیروی کار به خارج داشته است و مکزیک با ۶۰ میلیارد دلار و چین با ۵۱ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. فیلیپین با ۳۸ میلیارد دلار، مصر با ۳۲ میلیارد دلار، پاکستان با ۲۹ میلیارد دلار، بنگلادش با ۲۱ میلیارد دلار و نیجریه با ۲۱ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

درآمد ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ایران از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۲۲

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها