روزی که گروه‌های جام‌جهانی مشخص شد، همه انتظار داشتند که اسپانیا و آلمان خیلی راحت از گروه E به مرحله بعد صعود کنند. نیمی از این پیش‌بینی درست از آب درآمد، اما نیمی دیگر غیرقابل انتظار! بعد از دو بازی اسپانیا با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و کار به نسبت راحتی برای رسیدن به جمع ۱۶تیم برتر پیش رو دارد، اما آلمان‌ها بعد از دو بازی با یک امتیاز در قعر جدول به سر می‌برند و به نظر می‌رسد ماموریت هانسی فلیک برای بازگرداندن شکوه دوباره به فوتبال آلمان پروژه‌ای زمانبر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۸۸۹۹۵
نویسنده ​​​​​​​ایمان گودرزی - گروه ورزش

«مانشافت» در روز آخر باید با، اما و اگر‌ها به مصاف کاستاریکا برود و دوست ندارد خاطرات تلخ حذف از مرحله گروهی سال ۲۰۱۸ بار دیگر برای آن‌ها تکرار شود. در این گروه ژاپن و کاستاریکا پس از دیدار روز یکشنبه گذشته هر کدام سه امتیاز دارند، به این معنی که هر یک از چهار تیم هنوز هم می‌توانند جواز صعود به مرحله حذفی را کسب کنند که با هم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

گروه E
اسپانیا
اسپانیا برای راهیابی به مرحله حذفی فقط به یک تساوی مقابل ژاپن نیاز دارد، اما یک برد صدرنشینی لاروخا را در این گروه تضمین می‌کند و قطعا مسیر راحت‌تری در مرحله یک‌هشتم پیش روی آن‌ها قرار خواهد گرفت. از آنجایی که در این جام‌جهانی شگفتی کم ندیدیم، اگر اسپانیا مقابل ژاپن شکست بخورد، باید دعا کنند که بازی آلمان با کاستاریکا با نتیجه مساوی به پایان برسد تا در رده دوم به مرحله بعد برود. اگر اسپانیا شکست بخورد و آلمان برنده شود، تفاضل گل وارد بازی می‌شود و برتری با اسپانیایی است که کارش را با هفت گل مقابل کاستاریکا شروع کرده است.

ژاپن
ژاپن در صورت پیروزی مقابل اسپانیا با ۶ امتیاز صعود خواهد کرد. اگر مساوی کند، صعود دست خودشان نیست و باید نگاهشان به بازی کاستاریکا و آلمان باشد تا آن بازی برنده نداشته باشد. اگر ژاپن مساوی کند و آلمان برنده شود، سامورایی‌ها هنوز این شانس را دارند که بتوانند با تفاضل گل‌بهتر به مرحله بعد صعود کنند.

کاستاریکا
کاستاریکا برای رسیدن به مرحله بعد نیاز دارد که یکی دیگر از شگفتی‌سازان جام ۲۰۲۲ باشد. آن‌ها باید در آخرین بازی گروهی خود آلمان را شکست دهد تا به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کنند.

آلمان
باخت یا مساوی مقابل کاستاریکا قهرمان چهار دوره جام‌جهانی را به خانه خواهد فرستاد. بلیت صعود مانشافت به مرحله یک هشتم فقط در دستان خودش نخواهد بود. آلمانی‌ها برای راهیابی به جمع ۱۶ تیم برتر جام باید کاستاریکا را شکست دهند و منتظر باشند که اسپانیا نیز ژاپن را ببرد تا جایگاه دوم خودش را در گروه تضمین کند. اما اگر اسپانیا و ژاپن مساوی کنند آلمان باید کاستاریکا را با اختلاف حداقل دو گل شکست دهد.

گروه F
صعود‌کنندگان این گروه باید با تیم‌های برتر گروه F دیدار کنند، جایی که تیم‌های کرواسی مراکش و بلژیک شانس صعود به مرحله بعد را دارند. آنجا همه نگاه‌ها به بازی بزرگ کرواسی و بلژیک است، جایی که یکی از این تیم‌ها باید با جام جهانی قطر خداحافظی کنند. روی کاغذ شانس بلژیک برای صعود به مرحله حذفی کمتر از دو تیم کرواسی و مراکش است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها