معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد البرز خبرداد:

توزیع بسته معیشتی پروتئینی بین 4 هزار خانوار مورد حمایت

در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اصحاب رسانه مطرح شد؛

ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست و گسترش طرح ایتام محسنین

هشتم آذر ماه در سالن الغدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با حضور اقای محمدی فرد مدیرکل این مجموعه نشست خبری اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۸۱۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین البرز، محمدی فرد در این نشست سخنرانی خود را با تشکر از حضور خبرنگاران شروع کرد و در ادامه گفت:کمیته امداد در استان البرز طی سال های گذشته روال بر راهبردهای تعاملی و حرکتی خود را بر جذب حداکثری کمک های مردمی،شناسایی ظرفیت ها و اعتماد سازی مناسب در افکار عمومی به نفع رفع نیاز جوامع محروم و خانواده های مستحق کمک و نیازمند مساعدت استوار کرده است.

وی افزود: به لطف خداوند روند اعتماد سازی مردم از فزآیندگی خوبی برخوردار بوده است. برای نمونه از سال ۹۶ تا کنون از ۱۸مرکز نیکوکاری در استان به ۴۲۱ مرکز نیکوکاری رسیده ایم که رشد ۲۰برابری را داشته ایم که اقبال مردمی برای تشکیل هسته های مردمی را نشان میدهد.

ایشان در ادامه سخنان خود یادآور شد: :نقش مردم،هسته های مردمی،خیریه ها و نیکوکاران در حمایت از محرومین به خصوص در استان زمانی ضرورتش آشکار میشود که استان البرز را با شاخص مهاجر پذیری و تنوع قومیتی ارزیابی میکنیم.مرکز نیکوکاری به عنوان امتداد اجتماعی نهاد کمیته امداد،امر شناسایی خانواده های نیازمند را عهده دار است که موضوع بسیار مهمی تلقی میشود.

محمدی فرد به برنامه های کمیته امداد در استان البرز اشاره  کرد و گفت:در استان البرز بیش از ۲۸ هزار خانواده که تعداد آن ها 52

هزار نفر میباشد، تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند. ان شاالله با برنامه ریزی های جدید این تعداد افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های کمیته امداد، تک خدمتی نبودن آن است و خدماتش را متناسب با نیاز در سطوح مختلف جنسیت و سنین پوشش دهد.

ایشان ادامه داد: برنامه های ویژه ای برای ایتام در نظر گرفته شده است. یکی از افتخارات استان البرز این است که در یک حرکت فراگیر با تامین ۲۵۴ واحد مسکونی برای ایتام خانوار های فاقد مسکن  تا پایان سال ۹۸ تعیین و تکلیف شده است.دیگر برنامه ها مانند طرح های استعداد شناسی شغلی و حمایت توانمندی شغلی خانواده ها در جریان است.

محمدی فرد به برنامه های دیگر این نهاد اشاره کرد و گفت:در بحث مسکن خانواده های تحت پوشش که ۸ هزار نفر در جامعه هدف

مستاجر ما وجود دارند،قرار دادهایی با مسکن مهر داشتیم و برای تأمین هزینه های اجاره سعی کردیم از طریق مبلغ های بلا عوض و وام های قرض الحسنه نیاز را بر طرف کنیم.

وی در پایان یادآور شد: مسئله دیگری که در این نهاد وجود دارد طرح ایتام و محسنین است که تعداد بیش از ۴هزار نفر مشمول در این طرح وجود دارند وبا حضور ۳۰ هزار نفر حامی و همیار در حال خدمات به عزیزان هستیم .خدمات دیگر بحث هزینه های درمان خانواده های تحت پوشش است که در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.در ارتباط با خدمات فرهنگی حدود ۸ هزار دانش آموز و ۱ هزار دانشجو مورد حمایت نهاد هستند و در بحث شهریه های ثبت نام و هزینه های تحصیلی کمک های مناسبی میشود و با مرکز قلم چی همکاری های خوبی داشته ایم.

پس از اتمام سخنرانی آقای محمدی فرد خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند و ایشان پاسخ های دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها