حداد عادل: جمهوری اسلامی راه ورود زنان به همه عرصه های اجتماعی را باز کرده است

فارس: رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی راه ورود زنان به همه عرصههای اجتماعی را باز کرده بدون آنکه از غرب تقلید کرده باشد و این همه به لطف اتکا به فرهنگ فاطمی است.
کد خبر: ۱۳۸۸۶۷

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز سهشنبه در همایش بزرگ «فرهنگ فاطمی ، اتحاد ملی و انسجام اسلامی» در محل سالن همایشهای صدا و سیما که به همت بسیج منطقه مقاومت تهران بزرگ برگزار شد ، یاد شهدای حمله نظامی امریکا به هواپیمای مسافربری ایران را گرامی داشت و گفت: این اتفاق نشانه ظلم امریکا و مظلومیت ملت ایران است.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه در میان ائمه جایگاه ویژهای دارند ومنزلت ایشان یک منزلت مرجع و محوری است افزود: در خاندان رسالت همه نشانیها به سوی حضرت فاطمه زهراست ، حضرت محمد (ص)، ارادتی را که به سایر ائمه دارند یکجا به حضرت فاطمه (س) دارند. بین مردم ما و حضرت فاطمه نیز رابطه خاصی وجود دارد که نه تنها از جایگاه این حضرت حکایت میکند بلکه معنا و جایگاه واقعی زن از دیدگاه اسلام است.
حداد عادل این دیدگاه را خط بطلانی بر نظریاتی که زن را جنس دوم تلقی میکنند برشمرد و اظهار داشت: وقتی حضرت فاطمه در دیدگاه و آموزههای اسلام همچون چراغی میدرخشد ، دیگر چه کسی میتواند به نگاه اسلام به زن اعتراض کند ، زن در این دیدگاه به مقام عصمت رسیده است.
رئیس مجلس با اشاره به مدعای داعیه داران حقوق زن تصریح کرد: جایگاه زن به واسطه وجود حضرت فاطمه در دل مسلمانان بسیار متعالی است نه تنها حضرت فاطمه که شما میتوانید جایگاه حضرت فاطمه معصومه در قم را نیز نزد مردم ما ببینید و آنگاه پی به جایگاه واقعی زن در دیدگاه اسلام ببرید همه مقامات ما با خضوع تمام جبین بر آستان حضرت معصومه میسایند و این کافی است تا بگوییم که از نظر اسلام فرقی میان زن و مرد نیست.
حداد عادل با تاکید بر الگو بودن حضرت فاطمه زهرا برای زنان امروز جامعه اسلامی بیان داشت: حضرت فاطمه در طول زندگی کوتاه خود دو جنبه از زندگی خود را نشان داده است، یکی جنبه معنوی و الهی حضرت و دیگری حضور ایشان درکنار همسر بزرگوارش در دفاع از حق و حقیقت، اسلام و ولایت است که محور زندگی اجتماعی در اسلام است.
این بانوی گرامی در عین حال انجام کارهای خانه در کنار همسرش برای احقاق حق ضایع شده او مبارزه میکند. این نشان میدهد که در اسلام نقش خانوادگی و حضور اجتماعی زن منافاتی با هم ندارند.
وی خاطرنشان کرد: عمر کوتاه حضرت فاطمه(س) نشان داد که زن در عبادت خدا و جنبههای الهی زندگی میتواند تا درجه عصمت پیش برود و در عرصه خانوادگی و اجتماعی نیز حضوری موثر و بسیار مفید داشته باشد، در جمهوری اسلامی یکی از وظایف بزرگ ما حفظ کرامت زن بر اساس الگوی فاطمی است.
رئیس مجلس اضافه کرد: ما نمیخواهیم به گذشته بازگشته یا از غرب تقلید کنیم. ما میخواهیم به اسلام بازگردیم. نقش حضرت فاطمه در اتحاد ملی میتواند بسیار قابل توجه باشد ، وقتی صحبت از اتحاد ملی میشود، ذهن و فکر ما متوجه اقوام مختلف میشود اما یک بعد مهم اتحاد ملی اتحاد زن و مرد در این کشور است که تبلیغات غربی نیز دائم به تضاد و اختلاف بین زن و مرد دامن میزند که این با فرهنگ اسلامی سازگاری ندارد.
حداد عادل یکی از موارد مهم تبلیغاتی غرب علیه اسلام را موضوع زن عنوان کرد و یادآور شد: غربیها رفتار خود را با زن معیار رفتار با زن برای همه جهان تلقی کرده و هر جا این الگو مورد پذیرش نباشد علیه آن کار میکنند ، در حالی که در هیچ جایی نشان و جایگاه زن به اندازه غرب ضایع نشده است.
وی ادامه داد: در غرب معنا و مفهومی برای عفاف باقی نمانده است اما آنها در عین حال برای حقوقی که به تصور خود آنها در جوامع دیگر از زنها ضایع شده دلسوزی میکنند و اختلافانگیزی میکنند که با اتکا به فرهنگ فاطمی میتوان از این حربه اختلافافکنی نجات یافت.
رئیس مجلس کارنامه 30 ساله جمهوری اسلامی در پرداختن به موضوع زن و ارتقای جایگاه آنان را درخشان توصیف کرد و افزود: امروز شاهد حضور موفق زنان در همه عرصههای اجتماعی و به خصوص عرصههای علمی هستیم.
وی گفت: جمهوری اسلامی راه ورود زنان به همه عرصههای اجتماعی را باز کرده بدون آنکه از غرب تقلید کرده باشد و این همه به لطف اتکا به فرهنگ فاطمی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها