فرانسه با عبور از دانمارک، اولین تیم مرحله یک هشتم نهایی لقب گرفت

صعود زودهنگام خروس‌ها

هیچ تیمی به اندازه تیم ملی فرانسه با غایب و مصدوم به جام‌جهانی نرسید و حتی دو بازیکن این تیم در زمان حضور در قطر، فرصت بازی در این جام را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۲۱

با این حال، «دیدیه دشان» تیمی را روانه این بازی‌ها کرده که حالا عنوان اولین تیم صعود کرده به مرحله حذفی را یدک می‌کشد. خروس‌ها با درخشش و دبل «کیلیان امباپه» توانستند از سد تیم سختکوش دانمارک بگذرند و اولین تیم 6 امتیازی جام شوند. امباپه با این گلی که زد، تعداد گل‌هایش را در این جام به عدد سه رساند و در کنار اِنک والنسیا قرار گرفت.
از طرف دیگر در همان روزی که استرالیا توانست تونس را شکست داده و به روند خوب تیم‌های آسیایی در جام‌جهانی ادامه بدهد، شگفتی‌سازی‌ عربستان در قطر تداوم نداشت و این تیم قافیه را به لهستانی‌ها باخت. آنچه که از ابتدای بازی و از سمت هواداران عربستان به چشم می‌آمد این بود که کاملا در حال و هوای پیروزی مقابل آرژانتین باقی مانده‌اند. شاگردان «هروه رنار» در روزی که پر‌اشتباه ظاهر شدند با دو گل به «لواندوفسکی» و یارانش باختند تا تکلیف‌شان برای صعود به بازی با مکزیک گره بخورد.

15 
استرالیا برای اولین‌بار پس از 15بازی در ادوار مختلف جام جهانی، موفق به ثبت کلین‌شیت شد. آخرین باری که آنها توانسته بودند دروازه‌شان را بسته نگه دارند، به دیدار مقابل شیلی در جام‌جهانی 1974 بر‌می‌گردد. 

07 
استرالیا با برد دیروزش مقابل تونس توانست بعد از هفت بازی در جام‌جهانی به برد برسد. کانگوروها در هفت بازی قبلی خود آمار شش شکست و یک تساوی را از خودشان به‌جا گذاشته بودند. 

77 
روبرت لواندوفسکی بالاخره‌توانست در جام‌جهانی گل بزند و تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد77 رساند. لواندوفسکی در پنج بازی قبلی خود در جام‌های جهانی موفق به گل زدن نشده بود.

03 
لهستان بعد از مکزیک و آرژانتین در سال1930، به سومین تیمی تبدیل شد که در مرحله گروهی جام‌جهانی هم پنالتی از دست می‌دهد و هم پنالتی حریف را مهار می‌کند.

10 
باخت عربستان به لهستان موجب شد تا روند بد این تیم مقابل تیم‌های اروپایی همچنان ادامه داشته باشد. با حساب نتیجه دیروز این تیم مقابل اروپایی‌ها 10بار شکست خورده و فقط یک برد به‌دست آورده است.

31 
کیلیان امباپه با گلزنی در بازی دیشب مقابل دانمارک، تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد31 رساند. او در حالی 30گل برای خروس‌ها زده که فقط 23سال دارد.

منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها