جلال چراغپور می‌گوید ما گلزن‌ترین تیم گروه هستیم

به آمریکا هم گل می‌زنیم

هر چقدر نتیجه دیدار با انگلیس بدبینی زیادی را بین اهالی فوتبال به وجود آورد، اما برتری دو گله مقابل ولز همه چیز را تغییر داد. الان هم همه بر این باور هستند که تیم‌ملی فوتبال ایران به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود می‌کند از جمله جلال چراغپور.
کد خبر: ۱۳۸۸۴۱۴
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

ابتدا بگویید پیروزی مقابل ولز را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بعد از دیدار با انگلیس که واقعا حادثه بدی بود لازم بود که به مرحله تجدید قوا برسیم. به نظر من به بهترین شکل ممکن مشکلات فنی ببرسی شد؛ و در نهایت هم با دو گل ولز را بردیم.
ولز اندازه انگلیس نبود. تیم‌ملی ایران آنقدری قابل اندازه و تعریف هست که بتواند از پس تیمی همچون ولز بربیاید که از دل پلی‌آف به جام‌جهانی رسیده‌است. ما تیم اول یا دوم آسیا هستیم و این دیدار را با شایستگی بردیم. اما اساس کار ما انسجام تیمی بود.

به غیر از انسجام چه نکته دیگری برای شما جالب توجه بود؟
از تیم‌ملی چیزی را دیدیم که از قبل هم می‌دانستیم، یعنی انتقال از دفاع به حمله. در واقع حمله سریع یا همان کوییک اتک (quick attack). با توجه به نقاط ضعف ولز به درستی از این ویژگی استفاده شد.

مگر نقطه ضعف ولز چه بود؟
تیم ولز بیش از اندازه گسترش پیدا می‌کند. این تیم «استرچ» است و گسترش می‌یابد. آن‌ها در عرض خیلی باز هستند و ضمن این‌که «اند تو اند» زیاد داشتند. این نقاط ضعف به ما ابزار بسیار مناسبی را داد تا برای حمله سریع یا همان کوییک اتک اقدام کنیم. تیم کی‌روش این کار را خیلی خوب بلد بود. یکی از گل‌های ما مقابل ولز روی همین حمله سریع بود. به هرحال ما می‌توانستیم گل‌های دیگری هم بزنیم. به هر حال این بازی را بردیم و می‌رویم برای سومین مسابقه؛ و تحلیل شما از مسابقه سوم با آمریکا چیست؟
این بازی پیچیدگی خودش را دارد. اما فاکتور‌ها و عوامل موثر و لازم را برای این برتری داریم.

عوامل برتری ما کدام است؟
تیم ما در دیدار با انگلیس بد ارنج و چیده شد و بد بازی کرد و شش گل خورد. آن بازی طبیعی بود و آن را از ذهن خود بیرون کنید، چون ارزش ندارد. برویم سراغ مسائل دیگر. همین آمریکا مقابل انگلیس بازی کرد و بدون گل تمام شد. مقابل ولز هم مساوی کرد. پس با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم این تیم قدرت گلزنی چندان بالایی ندارد. آمریکا جوری نیست که برای ما دردسرساز شود. ما باید معادلات را همین طور حل کنیم. اگر مقابل انگلیس منطقی بازی می‌کردیم ۶ گل نمی‌خوردیم. البته ۲ گل هم زدیم که حاکی از قدرت هجومی ماست و به نظر من هجومی‌ترین و گلزن‌ترین تیم گروه هستیم. همان طور که گفتم بازی با انگلیس را فراموش کنید، چون طبیعی نبود. در کل بگویم، ما با تیمی به نام آمریکا مسابقه داریم، تیمی که گلزنی بلد نیست. ما می‌توانیم به این تیم ۲ گل بزنیم.

پس صعودمان حتمی است؟
این سوال را بگذارید برای بعد. اما من یک سوال دیگر دارم. آمدیم و باز کی‌روش خواست یک تیم دفاعی دیگر به میدان بفرستد، آن‌وقت چه کنیم؟ نکند تیم را دوباره دفاعی کند؟ اکثر کارشناسانی مثل من اعتماد به نفس خود را برای تحلیل از دست داده‌اند، چون کی‌روش هر لحظه ممکن است برای بازی پیش رو در ترکیب دستکاری به وجود بیاورد و دوباره تیم را دفاعی کند. فقط باید امیدوار باشیم تیمی که مقابل آمریکا به میدان می‌رود همان تیمی باشد که مقابل ولز دیدیم. البته این را هم بگویم که کی‌روش نمی‌تواند خط حمله را دستکاری کند در واقع همین است که هست. بازیکنان خط حمله ما در اروپا بازی می‌کنند. قطعا مقابل آمریکا گل خواهیم زد، اما این‌که چند گل، آن را دیگر نمی‌دانم. به هر حال با تمام وجود دعا می‌کنم کی‌روش عقب زمین را با اشکال نچیند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها