علی غلامی، با بیان اینکه شهر کرمانشاه هم به عنوان یک کلانشهر با معضل “ترافیک” مواجه است، گفت: درحال حاضر عمده معضل ترافیک را در مسیر میدان آزادی به سمت میدان فردوسی شاهد هستیم.
کد خبر: ۱۳۸۸۲۷۰

جام جم آنلاین؛ مدیرکل مهندسی و اجرای ترافیک شهرداری کرمانشاه به تشریح علل ترافیک شهر کرمانشاه و راهکارهای شهرداری جهت رفع آن پرداخت.

وی افزود: همچنین در برخی ساعات از جمله ۱۸ تا ۲۰ نیز در مسیرهای تقاطع کارگر تا میدان فاطمی، در شهرک مسکن و نیز در برخی شهرک های دیگر هنگام تعطیلی مدارس بصورت مقطعی معضل ترافیک را شاهد هستیم.

غلامی کم عرض بودن معابر شهر کرمانشاه را علت اصلی ترافیک عنوان کرد و افزود: خیابان های پرترافیک ما در محدوده میدان آزادی تا میدان فردوسی بسیار کم عرض هستند و جوابگوی نیاز امروز با حجم بالای خودروها نیستند.

وی افزود: از طرفی تعداد بالای خودروها هم این معضل را تشدید کرده و امروزه شاهد هستیم در بسیاری خانواده‌ها دو یا سه و یا به تعداد اعضای خانواده خودرو وجود دارد.

غلامی گفت: این استفاده بسیار از خودروهای شخصی به دلیل فرهنگ پایین ما در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که معضل ترافیک را تشدید کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در سطح خیابانها عمده خودروها بصورت تک سرنشین هستند و همین تعداد بالای خودرو در ایجاد معضل ترافیک نقش مهمی دارد.

غلامی در ادامه به تشریح راهکارهای شهرداری برای رفع معضل ترافیک شهر پرداخت و افزود: در برنامه کوتاه مدت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار گرفته که با پیگیری های شهرداری ۱۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری توسط دولت به شهر کرمانشاه اختصاص داده شده و در حال  حاضر از این تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس وارد شهر شده و مابقی نیزبه تدریج به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می شود.

مدیرکل مهندسی و اجرای ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در کنار این، بحث فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را هم در دستور کار قرار داده ایم.

غلامی گفت: از طرفی پلیس راهور اجرای طرح زوج و فرد را در دستورکار قرار داده که اجرای این طرح در نیمه دوم سال که اوج ترافیک را شاهد هستیم یک مُسکن خوب و البته موقت است.

وی تصریح کرد: در گام بعدی و برنامه بلندمدت برای رفع معضل ترافیک، شهرداری کرمانشاه بطور جد بحث احداث یک رینگ جدید شهری را پیگیری می کند که این رینگ جدید شهری از میدان سپاه شروع شده به سمت کمربندی غربی می رود و از آنجا به سمت آزادگان ادامه پیدا کرده و به بلوار خلیج فارس می رسد و در ادامه با رسیدن به شهرک صادقیه راهی بلوار شهید سرابیان می شود و در ادامه مسیر به بزرگراه امام خمینی(ره) می رسد.

وی افزود: در کنار احداث این رینگ جدید شهری، احداث تقاطع های همسطح را هم در برنامه داریم و هم اکنون ساخت تقاطع غیرهمسطح “سپاه” درحال انجام است که اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

غلامی تصریح کرد: همچنین ساخت دو تقاطع میدان آزادگان و دیزل آباد هم در دستور کار بعدی قرار دارد.

این مسئول از پیگیری برای افتتاح فاز اول قطار شهری کرمانشاه هم خبر داد و افزود: قطعا راه اندازی این پروژه هم نقش موثری در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها