جانشین انتظامی استان همدان گفت: جاعلان اسناد مالکیت و فروش املاک و کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۸۷۷۶۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سردار رضا زارعی اظهارداشت: در پی اخبار واصله مبنی بر این که فردی با همدستی همسر خود با استفاده از اسناد جعلی شامل سند ملکی و قولنامه، اقدام به فروش املاک به مردم کرده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد، متهم با شناسایی منازل مسکونی ابتدا ضمن اجاره ملک از صاحبان آنها در مدت بسیار کمی، از طریق آگهی کردن ملک در سایت دیوار و مشاورین املاک، مشتری های خود را شناسایی و با ارائه سند جعلی، ضمن تنظیم قولنامه از آنها مبالغی را دریافت که پس از استعلامات لازم، مالباختگان متوجه جعلی بودن اسناد می شوند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی ۹ مالباخته و اسناد و مدارک جعلی، متهمان را که ۲ مرد و یک زن بودند، شناسایی کردند.

سردار زارعی افزود: با توجه به این که آدرسی از متهمان در دسترس نبود با استفاده از تمامی امکانات درون سازمانی و فنی، محل اختفاء متهمان در یکی از مناطق شهر همدان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: متهمان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنان، تعدادی اسناد جعلی کشف کردند.

جانشین انتظامی استان همدان ادامه داد: نامبردگان در تحقیقات پلیسی، اعتراف کردند که اسناد جعلی را از شهرستان های همجوار خریداری کرده و با استفاده از این سندها و فروش ملک به مالباختگان، مبالغی را از آنها دریافت و به سکه و طلا تبدیل و در تهران همه را به فروش می رساندند.

سردار زارعی اضافه کرد: ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که متهمان پس از تکمیل تحقیقات، به دادسرا اعزام و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها