به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج برگزار شد؛

میز خدمت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان فیروزکوه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) قریب به ۱۰۰ عنوان برنامه را در شهرستان برنامه ریزی کرده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۹۳

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محسن رحیمی فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان فیروزکوه سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) قریب به ۱۰۰ عنوان برنامه را در شهرستان برنامه‌ریزی کرده است که در عرصه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره تدارک دیده شده است.

وی افزود: یادواره شهدا، تقدیر از بسیجیان، سرکشی از خانواده شهدا، افتتاح پروژه‌های مختلف که با همکاری دولت انجام شد، از جمله برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان فیروزکوه است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه خاطرنشان کرد: برخی برنامه‌ها از جمله میز خدمت در طول سال نیز برگزار شده است که برای تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم در شهر و روستا است؛ برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کارگاه‌های روشنگری ازدواج آسان و فرزندآوری، اهدای جهیزیه و لوازم خانگی به اقشار کم درآمد، حمایت از خانواده‌های بهبودیافتگان و زندانیان، ارائه مشاوره در زمینه ازدواج، طلاق، فرزندآوری، تحصیلات، اعتیاد توسط مشاوران بسیج، راه اندازی کارگروه اجتماعی و هیئت های اندیشه ورز را در عرصه های اجتماعی برنامه‌ریزی کردیم.

رحیمی ادامه داد: در عرصه سازندگی در سال ۱۴۰۱ قریب به ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و محرومین در محلات کم برخوردار و خانواده‌های زندانیان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع کردیم؛ حدود ۶ سری جهیزیه برای توزیع در بین نوعروسان تهیه شد؛ اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده حبله‌رود را انجام دادیم.

وی افزود: ۳۵۰ پک نوشت افزار به ارزش ۵۰۰ هزار تومان برای دانش آموزان بی‌بضاعت در ابتدای سال تحصیلی تهیه و توزیع کردیم؛ برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد؛ ارائه وام اشتغال‌زایی در عرصه کشاورزی و صنایع دستی و تبدیلی را به ۲۷ نفر در برنامه داشتیم؛ نمایشگاه عفاف و حجاب در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد؛ تعمیر و بازسازی منازل محرومین نیز از جمله برنامه های سپاه در ۸ ماه اول سال بود.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه با اشاره برنامه‌های فرهنگی این مجموعه بیان داشت: یادواره شهدا، راهیان نور، حلقات صالحین و غیره را در این راستا برگزار کردیم؛ ۱۱ یادواره شهدا را در هفته بسیج دانش آموزی در مدارس شهرستان فیروزکوه برگزار کردیم که با حضور شهید گمنام بود.

رحیمی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی، به صورت انهار و لوله کشی، قریب به ۹ روستا تاکنون انجام شده است، تاکید کرد: سپاه ناحیه فیروزکوه بدون چشم داشت مالی و با کمک خیرین، بسیجیان و گروه های جهادی وسط میدان آمدند و کار را انجام دادند.

وی اشاره داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر جا مشکلی برای کشور ایجاد شد نیروی بسیج وسط میدان آمد و مشکل را به ستون قوی بسیج پیوند زدند و مشکل برطرف شده است؛ بسیاری از پروژه های سازندگی و عمرانی در کشور با همت بسیج به سرانجام می رسد.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل زده این شهرستان گفت: حضور بسیجیان در مناطق سیل زده و به طور عام در زمان بحران برای عرصه‌های فعالیت اجتماعی و فرهنگی و همچنین کمک رسانی در رفع مشکلات مردم است؛ وقتی مشکلات در منطقه سیل‌زده حل شد حضور بسیج در منطقه به تهیه پک‌های معیشتی برای خانواده های کم برخوردار و دانش آموزان بی بضاعت محدود شد؛ بسیج در لحظه وقوع سیل در منطقه حضور داشت تا زمانیکه راه ها باز شد و مابقی کارها اعم از ساخت و ساز بر عهده ادارات دیگر بود و دولت پای کار آمد.

رحیمی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار کردک حدود ۶۰ روز است که کشور درگیر اغتشاشات و هجمه های مختلف از سوی دشمنان است؛ در شهرستان فیروزکوه بسیجیان همواره در حال گشت زنی در محلات هستند؛ در ایست های بازرسی ورودی و خروجی شهر بسیجیان حضور داشتند.

وی با اشاره به شناسایی افرادی که قصد برهم زدن فضای روانی شهر را داشتند، تصریح کرد: افرادی که فراخوان زدند و درصدد تهییج مردم برای حضور در خیابان و آشوب در شهر را داشتند، رصد و دستگیر شدند؛ افرادی احضار شدند و به آنها تذکر داده شد که عواقب کار آنها چیست؛ این چنین نیست که در شهرستان خبری نبوده است، تمام تلاش بسیج در این مدت برای امن ماندن شهرستان فیروزکوه بود که این چنین هم شد.

فرمانده سپاه فیروزکوه تاکید کرد: عدم برخورداری از سواد رسانه باعث شد قشر دانش آموز و دانشجوی ما ابتدای اغتشاشات فریب بخورند؛ بسیاری از افرادی که در فیروزکوه احضار شدند و به آنها تذکر داده شد حتی خبر نداشتند رئیس جمهور کشور چه کسی است، در این حد بی اطلاع بودند؛ با توجه به این امر با همکاری آموزش و پرورش همایش سواد رسانه برگزار کردیم و در آینده نیز برنامه های مختلفی را برنامه ریزی کرده ایم.

رحیمی اشاره داشت: با توجه به اینکه در دو سال شیوع کرونادانش آموزان در فضای مجازی تحصیل می کردند دشمن از این فرصت سواستفاده کرد؛ فضای مجازی خارجی دست جمهوری اسلامی نیست و هر چه بخواهد از نظر فرهنگی نمی تواند در فضای مجازی منتشر کند؛ این امر در رها شدن جوانان و نوجوانان ما موثر بود و ذهن کودکان و بعضاً والدین دست دشمن است که باید با جهاد تبیین مسیر را روشن کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در بسیج محلات کم برخوردار و محلات اسلامی داریم؛ در محلات کم برخوردار تمام توان بسیج به صورت ذره بینی پای کار هستند و گشت های رضویون در این محلات فعال است تا مشکلات برطرف شود و معضل و آسیب تبدیل به تهدید برای محلات نشود؛ کارها در محلات با معرفی مدیر محله به صورت مردمی پیش می رود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها