معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با افزایش اقدامات نظارتی، هزار و ۳۳ ساختمان ناایمن طی سال جاری در مشهد شناسایی شده‌اند.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: با افزایش اقدامات نظارتی، هزار و ۳۳ ساختمان ناایمن طی سال جاری در مشهد شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۱۰

خخراسان رضوی - جام جم آنلاین -علی نجفی  افزود: رصد و نظارت ساختمان های ناایمن در مشهد به طور جدی انجام می شود، این در حالی است که تعداد ساختمانهای ناایمن شناسایی شده در این شهر از منظر تاییدیه ایمنی آتش شناسی و سایر موارد پارسال ۵۵۰ مورد بوده است.وی اضافه کرد: تعدادی از مجتمع های تجاری و برخی از مراکز درمانی در مشهد نیز در زمره ساختمانهای ناایمن قرار دارد.
نجفی در خصوص ساخت تصفیه خانه "سپتاژ" (تصفیه لجن حاصل از سپتیک تانک‌ها و چاه فاضلاب‌ها) در راستای طرح ساماندهی کشف رود نیز اظهار کرد: برای احداث این تصفیه خانه قرار بود ١۶٠ میلیارد تومان اعتبار دولتی تخصیص یابد که تاکنون فقط ٣٠ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است.
وی گفت: شهرداری نیز برای ساخت این تصفیه‌خانه تاکنون ٩٠ میلیارد تومان تخصیص داده است، اما برای تسریع در اجرای این پروژه، تخصیص اعتبارات به صورت کامل ضروری است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: کشت صیفی جات از معضلات کشف رود بود که در سالهای اخیر کشت جارو جایگزین صیفی جات شده تا کشت این محصول به حداقل برسد.
نجفی اضافه کرد: زباله گردی نیز از دیگر معضلات شهر مشهد است که برای رفع آن باید تفکیک زباله از مبدا به صورت کامل انجام شود.
معاون شهردار مشهد افزود: هم اینک سرانه تفکیک زباله از مبدا در مشهد ١٢ درصد است که برای افزایش این سرانه، مشارکت شهروندان ضروری است.
نجفی اضافه کرد: همچنین انبارهای غیرمجاز ضایعات باید جمع آوری شوند تا مکانی برای تحویل زباله های بازیافتی جمع آوری شده توسط زباله گردها وجود نداشته باشد.
وجود ١٣٠ نقطه مستعد آبگیری در مشهد
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: ٣۵٠ نقطه مستعد آبگیری در شهر مشهد وجود داشت که در مواقع بارشهای رگباری دچار آبگرفتگی می شد اما این تعداد با اقدامات اصلاحی هم اینک به ١٣٠ نقطه کاهش یافته است.
نجفی در خصوص ظرفیت آرامستان‌های مشهد نیز اضافه کرد: فضای دفن در آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد تکمیل شده که برای توسعه فضا در این آرامستان، ٢٣ هکتار زمین در ضلع شمالی آرامستان تملک شده است.
وی گفت: همچنین به دلیل آمار بالای فوتی ها در دوران کرونا، ذخیره قبور در مشهد به پایان رسیده بود که از ابتدای فعالیت شورای ششم شهر، احداث بیش از ٢۴ هزار قبر در دستور قرار گرفت و تا کنون حدود ١٠ هزار جای قبر ساخته شده است.
معاون شهردار مشهد اضافه کرد: جاده منتهی به آرامستان بهشت رضوان مشهد به طول هشت کیلومتر نیز احداث و بازسازی شده است.
آبیاری ۶ درصد از فضای سبز مشهد با آب شرب
نجفی در خصوص آبیاری فضای سبز این کلانشهر نیز اظهار کرد: هم اینک سرانه فضای سبز در مشهد ١٨.٩ درصد است که بیشترین میزان آبیاری فضای سبز از طریق خطوط انتقال آب از محل منابع غیرشرب انجام می‌شود.
نجفی افزود: هم اینک ٩٩ هزار متر خطوط انتقال برای آبیاری فضای سبز مشهد اجرا شده است.
وی گفت: همچنین اقدامات دیگری برای صرفه جویی در مصرف آب مورد نیاز فضای سبز نظیر کشت گونه های کم آب‌بر صورت گرفته که منجر به صرفه جویی ۶ میلیون و ۶٠٠ هزار لیتری آب در هر ماه شده است.
نجفی در خصوص اجرای پروژه فضای سبز در پادگان لشکر ٧٧ نیز گفت: اقدامات زیرساختی در حال انجام است اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری لشکر، امکان بهره برداری برای شهروندان وجود ندارد.
وی در خصوص عوامل اصلی آلودگی هوا در این کلانشهر هم بیان کرد: مازوت سوزی نیروگاه توس و پرواز هواپیماها بر فراز شهر از عوامل اصلی آلایندگی هستند.
معاون شهردار مشهد با اشاره به حوادث اخیر در مشهد نیز خاطر نشان کرد: در کلانشهر مشهد کمترین میزان خسارت نسبت به سایر کلانشهرها گزارش شد و تعدادی از از پاکبانان و آتش نشانان دچار صدمه شدند.
نجفی افزود: در حوزه معاونت خدمات شهری با چالشهایی مواجه هستیم که تامین گونه گیاهی برای شهرداری از سمت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها، عدم تامین زمین مورد نیاز برای توسعه فضای سبز توسط وزارت راه و شهرسازی، عدم تخصیص اعتبارات بازآفرینی در حوزه فضای سبز، عدم تعهد سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش کارگران در ایستگاه های ایست کار و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای کاهش آلودگی زیست محیطی از این جمله است.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی پرسنل شهرداری و بانوان آتش نشان نیز پیگیریهایی صورت گرفته اما سازمان امور استخدامی توجهی به مکاتبات نداشته است.
یک سوم از جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها