مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: ٤١٠ طرح زودبازده در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست که این طرح‌ها از حدود ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی و ٣٧ درصد پیشرفت ریالی برخوردار است.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: ٤١٠ طرح زودبازده در حاشیه شهر مشهد در دست اجراست که این طرح‌ها از حدود ٤٨ درصد پیشرفت فیزیکی و ٣٧ درصد پیشرفت ریالی برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۸۵۳۹۱

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - به گزارش ایرنا، علی رضازاده در خصوص طرح های زودبازده در محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد افزود: مرداد ماه پارسال این طرح ها در شورای شهر مشهد مصوب شد که در این راستا نیازهای بومی مردم احصا شد و آذرماه پارسال طرح های اجرایی با ٤١٠ طرح با ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار در حاشیه شهر مصوب شد.وی ادامه داد: ١٧٣ طرح از این تعداد با ١٩٥ میلیارد تومان اعتبار مربوط به طرح های روبنایی و ٢٣٧ طرح با ٤٢٦ میلیارد تومان اعتبار، زیرساختی است که این طرح ها در دست اجراست.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: برای اجرای طرح های آسفالت معابر و پیاده‌رو سازی در این طرح، امسال برای نخستین بار در کشور توانستیم ٢ هزار تن قیر رایگان دریافت کنیم و ٢٨٠ هزار متر مربع آسفالت معابر در مشهد عملیاتی شد.
رضا زاده افزود: تلاش می شود با اجرای طرح های زودبازده سرانه ها در حاشیه شهر به استانداردها نزدیک شود.
وی در خصوص بهسازی و نوسازی بافت فرسوده نیز ادامه داد: بافتهای فرسوده مشهد شامل آبکوه، عامل، شهدا و وکیل آباد است که تلاش می شود تا سه سال آینده نوسازی بافتهای فرسوده شهدا و عامل به سرانجام برسد و وضعیت اجرای طرح نوسازی بافتهای آبکوه و وکیل آباد نیز طی این مدت به وضعیت مطلوب برسد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: هم اکنون دفاتر تسهیلگری در ٣٥ محله مناطق حاشیه شهر و بافتهای فرسوده فعال است و تا پایان سال تعداد محلات دارای دفاتر تسهیلگری به ٥٨ محله می رسد.
رضازاده افزود:در موضوع ساماندهی کشف رود نیز طرح هایی تعریف شده است ولی این طرح در قالب مدیریت واحد اجرا می شود و بودجه مشخص دارد از این رو در طرح های زودبازده پیش بینی نشده است.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: امسال سه هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مشهد به اجرای طرح‌ها در حاشیه شهر اختصاص یافته که ٥٧ درصد از این مبلغ تا کنون تامین اعتبار شده است.
رضازاده افزود: ١١ منطقه شهری در مشهد درگیر موضوع سکونتگاه های غیررسمی است و حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر در این کلانشهر در سه هزار و ٨٩٤ هکتار بافت ناکارآمد شهری، حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها