رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد:

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی مرد تاجرنما در فضای مجازی

کارمند یکی ازشرکت‌های بیمه که با جعل مدارک پزشکی از شرکت بیمه کلاهبرداری می‌کرد و غرامت می‌گرفت با همدستانش بازداشت شد.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، اواخر بهار امسال مسوول یکی از بیمه‌های معروف کشور با حضور در پلیس آگاهی فرودگاه مهر‌آباد تهران با طرح شکایتی عنوان کرد، شرکتش مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
او درباره این شکایت گفت‌: طی مدتی برخی از مشتریان شرکت ما که از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی و ادارات دیگر بودند، بستری شده یا خدمات درمانی می‌گرفتند یا با مراجعه به بیمه درخواست غرامت می‌کردند. با مشکوک شدن به این موضوع، از طریق مراکز درمانی که با آن‌ها قرارداد و همکاری داشتیم، مدارک را استعلام کردیم که معلوم شد در زمان‌های ذکر شده در مدارک پزشکی ارائه شده، چنین بیمارانی مراجعه نکرده و تحت درمان نبوده‌اند و مدارک ارائه شده جعلی است. مبالغ غرامت‌ها هم ابتدا به حساب سه مرد غریبه واریز و سپس به حساب کارمند یکی از نمایندگی‌های ما منتقل شده است.

با دستور صادق گلمحمدی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهر‌آباد تهران، با آغاز تحقیقات تیمی از ماموران پلیس آگاهی برای بازداشت کارمند بیمه به محل کارش رفتند که ناپدید شده بود. در بازرسی محل، برخی مهر‌های پزشکی و برگه‌های ویزیت جعلی کشف شد.

سرانجام چند هفته قبل سه مردی که مبالغ از طریق حساب آن‌ها پولشویی شده بود، بازداشت و اعتراف کردند که از اقوام متهم اصلی هستند و بابت اجاره کارت‌های‌شان پول می‌گرفتند. سرکرده فراری مدام مخفیگاهش را عوض می‌کرد تا این‌که سرانجام رد او چند روز پیش در یکی از روستا‌های استان اردبیل به دست آمد و در یک قهوه‌خانه بازداشت شد.

اعتراف متهم به شیادی‌های مختلف

متهم با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران در بازجویی‌ها منکر جرایمش بود، اما در تحقیقات بعدی اعتراف کرد و گفت‌: چندی قبل یکی از مشتریان بیمه نزد من آمد و با ارائه مدارک درمانی دندانپزشکی فرزندش از من خواست با دستکاری مدارک از بیمه ۶ میلیون تومان غرامت بگیرم. این کار را انجام دادم و بخشی از غرامت سهم من شد. وسوسه شدم خودم این کار را انجام دهم پس با جعل مهر‌های پزشکی، دندانپزشکی کلینیک‌ها و خلاصه مدارک درمانی به نام برخی مشتریان بیمه، وانمود می‌کردم در مراکزی که با بیمه ما همکاری دارند تحت درمان هستند. با این ترفند بدون این‌که خودشان متوجه شوند غرامت ۳ تا ۲۰ میلیون تومانی می‌گرفتم. پول‌ها را هم به کارت‌های اجاره‌ای اقوام واریز و بعد به حساب خودم منتقل می‌کردم. با لو رفتن ماجرا متواری شدم و در یکی از روستا‌های اردبیل قهوه‌خانه‌ای خریدم و مشغول کار شدم.

سرهنگ علی سلیمانی، رئیس پلیس آگاهی فرودگاه مهر‌آباد تهران در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم و سه همدستش برای آن‌ها قرار قانونی صادر شد. با هشدار به شرکت‌های بیمه درمانی از آن‌ها می‌خواهیم در انتخاب کارکنان دقت لازم را داشته باشند و از سوی دیگر برای پرداخت غرامت، به مدارک پزشکی اکتفا نکنند و از مراکز درمانی استعلام بگیرند.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها