یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با بارش های اخیر، پیش بینی های بارش پاییز پایین تر از نرمال به امیدواری تبدیل شد اما در حال حاضر تاثیر معنی داری برروی منابع آبی استان نداشته است.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۲۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، "محمدمهدی جوادیان زاده" با اشاره به وضعیت استان به لحاظ خشکسالی مستمرعمدتا ناشی از تغییراقلیم اظهارداشت:درحال حاضر مهمترین مسئله، تامین آب شرب پایدار است و همه برنامه ریزی ها بر این اساس در حال انجام می باشد.

وی افزود:خشکسالی بر روی منابع آب زیرزمینی داخل استان به شدت اثر منفی گذاشته و کسری مخزن متوسط دوره آماری استان از 230میلیون متر مکعب به حدود 245میلیون متر مکعب رسیده است و بارش های مقطعی در اردیبهشت ماه و مردادماه سال جاری که مربوط به سال آبی گذشته می شود نشان می دهد در برخی از مناطق، اثرات مثبتی داشته ولی ما همچنان دچار کسری مخزن هستیم.

جوادیان زاده به راهکارهایی که برای توسعه منابع آب شرب برنامه ریزی شده اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته و 6ماهه اول سال جاری به بیش از 100 حلقه چاه، مجوزهای لازم برای حفر، کف شکنی و جابجایی تخصیص، صادر شده است.

وی تصریح کرد:خوشبختانه با پیگیری های لازم جهت منابع آب انتقالی که توسط مجموعه استان انجام شده فعلا آب پایدار و مناسبی را دریافت می کنیم و امیدواریم با این رویه ای که طی می شود مشکل خاصی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد همچنان مدیریت مصرف توسط شهروندان را مهم دانست و گفت: مردم عزیزاستان مثل همیشه مدیریت مصرف را دراولویت برنامه های خود داشته باشند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها