مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه؛

آماده‌باش ۴۵۰ راهدار کرمانشاه برای فصل سرما

بهنام روندی، مسؤول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، اظهار کرد: از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۷۶

جام جم آنلاین؛ مسؤول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه هر بیمار دیالیزی برای سیستم بهداشت و درمان حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

 

بهنام روندی، مسؤول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، اظهار کرد: از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

وی در توضیح علائم شایع بیماران کلیوی، افزود: سوزش و تکرار حین ادرار، ظاهر شدن خون در ادرار، درد پهلوها، ایجاد فشار خون، تورم اطراف چشم، دست و پاها از علائم شایع بیماران کلیوی است.

مسؤول بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که دچار این بیماری می‌شوند زمانی که عملکرد کلیه‌های آن‌ها به طور دائمی و کامل از بین می‌رود راهی به‌جزء دیالیز برای حیات آن‌ها باقی نمی‌ماند.

روندی هزینه هر جلسه دیالیز را ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این هزینه از طریق وزارت بهداشت و درمان به این بیماران به صورت رایگان ارائه می‌شود. سالانه هر بیمار دیالیزی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای سیستم بهداشت و درمان در پی دارد.

وی گفت: جدا از این هزینه، از کار افتادگی و هزینه‌های جانبی این بیماران که در راستای تأمین دارو و مراجعه مکرر و هفته‌ سه بار به مراکز دیالیز دارند، قابل ذکر است.

روندی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر یک بسته حمایتی (انجام دیالیز، تأمین داروهای اصلی بیماران، یک سری خدمات تشخیصی و درمانی از جمله سونوگرافی و انجام آزمایشات) از سوی وزارت بهداشت برای این بیماران تعریف شده که به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.

این مسؤول به وجود ۶۵۰ بیمار دیالیزی در استان اشاره و بیان کرد: در ۱۴ مرکز دیالیز در سطح استان به این تعداد بیماران خدمات‌رسانی می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌جاری یک مرکز دیالیز خصوصی خیریه با ظرفیت ۱۸ تخت دیالیز به تخت‌های دیالیز استان اضافه شد که امیدواریم خیرین همچنان بازوی توانمند علوم پزشکی در ارائه خدمت به بیماران خاص باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها