کارت زرد حجت‌الاسلام صفری‌افلاکی به شهردار همدان:

بزرگترین مانع تحقق طرح­های شورای اسلامی شهر، خود شهرداری است!

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بزرگترین مانع تحقق طرح­های شورای اسلامی شهر، خود شهرداری است.
کد خبر: ۱۳۸۶۳۵۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شورای شهر همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در نطق پیش از دستور خود در جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان در اشاره به نامه تذکرات خود به شهرداری خطاب به شهرداری اظهار داشت: در حالی که شواهد نشان می دهد که بزرگترین مانع تحقق و اجرایی شدن طرح های شورای اسلامی شهر، خودِ شهرداری است، القای وجود دشمن فرضی در محافل مختلف توسط شهرداری، هیچ توجیهی ندارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: چنانچه واقعا جایی یا کسی در امور شهرداری، کارشکنی و مانع تراشی می نماید شهرداری، آن را کتبا به شورا اعلام نماید. وی ادامه داد: بدیهی است که شورای اسلامی در راستای مشی انقلابی خود با هرگونه قانون شکنی یا مانع تراشی های بیرونی مقابله خواهد کرد.

لزوم توجه شهرداری به سیاست های مصوب بودجه 1401

حجت الاسلام صفری افلاکی با انتقاد از برخی از فعالان حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهر که انتقاد از شهردار را ضربه به جریان انقلابی عنوان می­کنند، اظهار کرد: چه کسی گفته است که شهردار، انقلابی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر در این باره بیان کرد: شورای ششم هیچ‎گاه ادعایی نکرده که شهردار منتخب وی انقلابی است و نقدی به او وارد نیست؛ بلکه می بایست بدون ملاحظه به بررسی نقدها پرداخت.

وی با اشاره به موضوعی که در نامه تذکرات به شهرداری نیز به آن اشاره شده است، افزود: شهرداری اگر خود را متصف به اخلاق انقلابی می داند باید از مشی تساهلی بپرهیزد، چرا که اخلاق انقلابی، قانونمداری، عدالت خواهی و مبارزه همراه با صلابت و قاطعیت و بدون ملاحظه و تعارف با فساد را می طلبد و بدون اتصاف به این موارد نمی توان خود را انقلابی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صفری افلاکی با اشاره به ماده 83 قانون شوراها، اظهار کرد: مبتنی بر این ماده قانونی، تذکراتی به شهردار در دو بخش تذکرات کلی و تذکرات موردی و مصداقی ابلاغ شده است که شهرداری باید در اسرع وقت به این موارد و موضوعات پاسخ دهد.

وی لزوم تسریع در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر و پاسخ به مکاتبات شورا را از مهمترین این تذکرات عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از مکاتبات شورا با شهرداری بی پاسخ مانده است که ضروری است شهرداری در رفع این قصور غیرقابل توجیه، فورا اقدام نماید.

صفری افلاکی با اشاره به بخش دیگر از تذکرات بخش اول اظهار داشت: به شهردار تذکر داده شد که لازم است شهرداری به سیاست های مصوب بودجه 1401 ابلاغی شورای شهر توجه داشته باشد.

وی در ادامه به بخشی از این سیاست ها اشاره کرد و گفت: ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه های کلان شهری (پیوست نگاری فرهنگی)، اعمال سیاست‎های محله محوری و رویکرد مسجدمحوری و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، تهیه برنامه فرهنگی برای تمامی عرصه های مدیریت شهری و هزینه کرد بودجه فرهنگی شهرداری به صورت محله محور، برون سپاری فعالیت های فرهنگی و فرهنگسراها و تعمیر فرهنگسراها، انجام مطالعات و طراحی اولیه طرح توسعه فضایی امامزادگان و گسترش اماکن مذهبی از جمله سیاست های مصوب بودجه 1401 ابلاغی به شهرداری همدان است.

وی در ادامه افزود: تعمیر، تجهیز و گسترش زمین های ورزشی محلات و تقویت بودجه ورزش شهروندی، کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک، پرهیز از جذب نیروهای غیر ضرور و غیر متخصص (و لزوم کنترل ورودی های غیر مستقیم)، توجه ویژه به اقتصاد فرهنگ و هنر، تدوین طرح جامع فرهنگی با همکاری سایر دستگاه ها، تعریف پروژه های عمرانی بر اساس نیاز واقعی و ملاحظه اولویت ها، احداث نانسرا جهت عرضه نان سنتی و مرغوب، بازسازی و تعمیر پل های عابر پیاده از دیگر سیاست های مدنظر شورای شهر همدان در بودجه سالجاری است که مورد توجه قرار نگرفته است!

کم توجهی شهرداری به طرح همیاران محلات

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان، طرح همیاران محلات را از جمله موضوعات مهمی دانست که شهرداری نسبت به آن کم توجهی کرده است و اظهار کرد: می بایست این طرح احیا شده و سطح فعالیت دبیرخانه همیاران محلات ارتقا یابد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از تذکرات به شهرداری این است که چرا تحقق ردیف بودجه های فرهنگی به صورت متوازن صورت نگرفته است، به صورتی که برخی ردیف ها با بودجه کلان، همچون فوتبال تحقق صد درصدی داشته اما برخی دیگر همچون بودجه 500 میلیونیِ کمک به مساجد تنها 20 درصد تحقق یافته است!

وی در ادامه تصریح کرد: شاهد هستیم که بودجه ورزشی به صورت عادلانه ای توزیع نمی شود و ضروریست که شهرداری در راستای توزیع عادلانه بودجه ورزشی بین ورزش شهروندی و همه رشته های ورزشی قدم های بزرگی بردارد.

حجت الاسلام صفری افلاکی با اشاره به تذکرات کلی، عنوان کرد: شهرداری باید تکلیف خود را در پروژه های خاص مانند اسکای مال، عصرطلایی، تله کابین گنج نامه و شرکت علیصدر تعیین نماید، چرا که عدم تعیین تکلیف شهرداری در این رابطه صدمات جبران ناپذیری را به اعتبار شهر و شهرداری وارد خواهد کرد!

 شهرداری طبق اختیارات قانونی مدیریت باغ بهشت را بازپس بگیرد

مدیریت باغ بهشت همدان موضوعی بود که صفری افلاکی، آن را از مسائل جدی شهر دانست و در این رابطه اظهار کرد: اکنون شاهد آن هستیم که اوضاع باغ بهشت همدان نابه سامان است و مردم در این رابطه در سختی و مضیقه قرار دارند و شهرداری باید طبق اختیاراتی که قانون به وی داده است مدیریت باغ بهشت را بازپس بگیرد تا با توان مالی شهرداری، این معضل شهری مرتفع شود و مردم بیش از این در مضیقه قرار نگیرند.

بخش دوم تذکرات نایب رئیس شورای اسلامی شهر به شهردار، تذکرات مصداقی و موردی در خصوص مصوبات شورای اسلامی شهر بود که شهرداری در اجرا کوتاهی کرده و یا نسبت به آنها توجه و اهتمام کافی را نداشته بود.

صفری افلاکی درباره این بخش از تذکرات خود، عنوان کرد: شهرداری توجه و التزام عملی نسبت به بخشی از طرح های مصوب شورای اسلامی شهر که به وی ابلاغ شده است را ندارد که از جمله آن ها می توان به طرح مصوب سیاست های فرهنگی و اجتماعی، طرح مصوب سیاست های ورزشی، طرح مصوب سیاست های گردشگری، طرح مصوب «احیای گویش همدانی»، طرح مصوب «همگاني كردن ورزش شهروندي با تاكيد بر ورزش ها و بازي هاي بومي ومحلي» و طرح «جشنواره ملي عكس همدان پايتخت هزاره ها» اشاره کرد.

 بی توجهی شهرداری نسبت به بخشی از تبصره های ذیل بودجه 1401 غیر قابل توجیه است!

وی در ادامه بی توجهی شهرداری نسبت به بخشی از تبصره های ذیل بودجه 1401 را کاملا غیر قابل توجیه دانست و گفت: لزوم انجام مطالعه و ارزیابی تاثیرات اجتماعی در پروژه های شهری با اعتبار بیشتر از7 میلیارد تومان، اختصاص ده درصد از بودجه فوق در برنامه های فرهنگی کارکنان شهرداری و خانواده های آنان، بازکردن معبر جنب پروژه حسینیه شهید همدانی و برداشتن دیوار، اختصاص بیست درصد از ردیف آموزش شهروندی در برنامه های فرهنگی مجموعه های زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه در استان از جمله این موارد به شمار می رود.

صفری افلاکی در این خصوص بیان کرد: اهتمام جدی به ایجاد و تجهیز فضاهای ورزشی در مناطق محروم، تعیین تکلیف در خصوص مستغلات خود به ویژه در پاساژ استقلال و قدس (تبصره 25)، تهیه طرح جامع سرمایه گذاری در ترمینال سفید آبی (قانتور) واقع در بلوار بدیع الزمان و بوستان فرا منطقه ای آمادای بعد از مطالعه و امکان سنجی پایان خردادماه و ارائه گزارش به شورا، ممنوعیت هرگونه تهاتر بدهی با مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر از تبصره های ذیل بودجه 1401 است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است!

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه تذکرات خود به شهرداری، خواستار اهتمام و توجه بیشتر مجموعه مدیریت شهری نسبت به تعدادی از ردیف بودجه های 1401 شد و گفت: ردیف بودجه های مربوط به پروژه مطالعه، طراحی و احداث مجتمع مذهبی، تجاری و اقامتی در بلوار شهید ستار ابراهیمی(خانم بی بی گرجی)، رويداد فرهنگي سالانه، همدان مركز جهاني طب سينايي و سنتي، طرح مجموعۀ گردشگري قانتور (تفريحي، تجاري، فرهنگي، مذهبي و خدماتي) از جمله مواردی است که شهرداری باید به آنها توجه داشته باشد!

صفری افلاکی در ادامه تذکرات خود، تصریح کرد: کمک به مساجد، ردیف بودجه مربوط به سرمایه گذاری در ساخت نانكده ها، ردیف بودجه پروژه ساخت فیلم کوتاه از جاذبه های تاریخی، مذهبی و گردشگری همدان و جانمایی مطالعات موضعی و موضوعی طرحهای گردشگری، ردیف مربوط به برگزاری فراخوان‎ها و مسابقات معماری و شهرسازی (مرکز تجاری قانطور)، ردیف بودجه ساخت سازه های سبک کتاب فروشی در مناطق از دیگر ردیف بودجه 1401 شهرداری همدان است که باید به سرانجام برسد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در خاتمه صحبت های خود خواستار اهتمام وافی، برخورد جدی، قانونی و بدون تبعیض شهرداری با تخلفات ساختمانی در محدوده و حریم شهر همدان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها