تعرض رسانه ای، مصداق دخالت در امور داخلی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تعرض رسانه ای، مصداق دخالت در امور داخلی است

یک کارشناس حوزه روابط بین الملل بر پیگیری حقوقی کمک رسانه‌های معاند به تروریستها برای آشوب در کشورمان تاکید کرد.
یک کارشناس حوزه روابط بین الملل بر پیگیری حقوقی کمک رسانه‌های معاند به تروریستها برای آشوب در کشورمان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۸۵۹۰۸

فواد ایزدی در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره موضوع شکایت ایران از رسانه‌ های غربی و سعودی حامی اغتشاشگران تاکید کرد:  اساسا نباید موضوع شکایت را کوچک بشماریم چون فعالیتی که این رسانه‌ها  انجام دادند به هیج وجه با رسالت حوزه ارتباطات همخوانی ندارد و به یک عبارت باید گفت که آنها نقش روابط عمومی گروه‌های تروریستی را ایفا کردند.

وی با اشاره به قوانین سخت و غیرقابل انعطاف کشورهایی که میزبان گروه‌ های تروریستی ضدایرانی هستند گفت: وقتی فرد یا گروهی در این کشورها اقداماتی را در راستا برنامه‌هایشان پیش می‌برند و سعی می‌کردند در داخل کشور میزبان مخاطبان داخلی را بر ضد حاکمیت همان کشور داشته باشند قطعا دستگیر و زندانی می‌شدند اما می بیینم که این گروه ها با استفاده از رسانه‌های غربی، صهیونیستی و سعودی از خاک انگلیس و آمریکا اقدام به نشر مطالبی در تشویق به آشوب و اغتشاش می‌کنند و حتی در رسانه‌ها مردم تشویق به اقدامات خشونت آمیز می‌کنند اما کشور میزبان متعرض آنها نمی‌شود.

ایزدی اضافه کرد: بنابراین باید به‌صورت جدی  به موضوع شکایت از این رسانه ها و تاکید بر این نکته که داعش در این کشورها و رسانه‌های آنها فعال است پرداخته شود. و از سویی دیگر می توان در سایر حوزه‌ها از جمله محیط‌های قضایی کشور میزبان هم طرح شکایت کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به قوانین برخورد با تروریسم در غرب تاکید کرد: قوانین مقابله با تروریسم در این کشورها کاملا روشن و شفاف است و از سویی دیگر آشکار است که این رسانه‌ها با انتشار اخبار مربوط به گروه‌های تروریستی در ایران از آنها حمایت می‌کنند بنابراین می توان با استناد به همان قوانین مربوط به کشور میزبان  اقدام قضایی کرد.

وی با بیان اینکه جرم این رسانه‌ها با توجه به شواهد و مدارک موجود کاملا مشخص است گفت: حمایت برخی از کشورها از گروه تروریستی هم در موضوع پنهانی نیست و در گزارش روزنامه والستریت ژونال هم دیدیم که وقتی به موضوع شایعه حمله احتمالی ایران به عربستان پرداخت در حاشیه توضیح داد که علت این حمله تامین منابع مالی ایران اینترنشنال از سوی سعودی‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها