انیمیشن «لوپتو» در حال حاضر در رتبه اول فروش روزانه و رتبه پنجم فروش هفتگی است و توانسته است، پس از گذشت تنها سه روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰هزار نفر در سینما‌ها مواجه شود.
کد خبر: ۱۳۸۵۸۵۸
نویسنده زهرا منصوری - گروه فرهنگ و هنر
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» هم همچنان پدیده اکران سینما‌ها کشور است و در رتبه دوم فروش هفتگی در کشور و رتبه سوم فروش روزانه قرار دارد.

همین استقبال مخاطبان از این فیلم و البته چراغ سبز سینماداران به سایر آثار حوزه کودک و نوجوان سبب شد سازندگان فیلم‌های کودک برای اکران تمایل پیدا کنند؛ شرایطی که می‌رفت تا تابستان و پاییز امسال را به یکی از مطلوب‌ترین فصل‌ها برای فیلمسازان کودک بعد از فراگیری کرونا تبدیل کند. پس از موفقیت پسر دلفینی در گیشه صاحبان چند فیلم کودک سینمایی هم برای اکران بعد از انیمیشن اعلام آمادگی کردند و حالا انیمیشن سینمایی لوپتو به پرده سینما‌ها آمده است، این فیلم اکنون در رتبه اول فروش روزانه و رتبه پنجم فروش هفتگی است و توانسته پس از گذشت تنها سه روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰هزار نفر در سینما‌ها مواجه شود.

استقبال از فیلم کودک و به‌خصوص انیمیشن‌ها این روز‌ها در حالی در سینمای ایران رخ می‌دهد که به نظر می‌رسد مخاطبان علاقه‌مندند تا آثار جدید انیمیشن‌سازان داخلی را کنار کودکان خود تجربه کنند. پس از استقبال از انیمیشن سینمایی پسر دلفینی در گیشه شهریور و مهرماه که با استقبال خوب مخاطبان به فروش ۱۶میلیاردی رسید، اکنون شروع اکران انیمیشن سینمایی لوپتو امیدواری‌ها به تداوم رونق گیشه کودک را در سینما بالا برده است.

فروش بیش از ۳۰۰میلیونی در اکران افتتاحیه این انیمیشن در حالی است که سینما‌های ایران، هفته‌هاست در رکود حاصل از نمایش ندادن فیلم‌های تازه و نداشتن تبلیغات مجازی، محیطی و تلویزیونی جدی رنج می‌برند، نشان از امیدواری به گیشه کودک و ظرفیت‌های بالای سینمای انیمیشن ما دارد که می‌تواند روح تازه‌ای در سینما‌ها بدمد.
انیمیشن لوپتو که پیش از این قرار بود در نوروز سال ۱۳۹۹ اکران شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک وقفه طولانی روبه‌رو شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به دو سال، اکران آن توسط پخش بهمن سبز آغاز شده است.

لوپتو -که توسط گروهی از جوانان هنرمند کرمانی در استودیوی فراسوی ابعاد تولید شده است- با هدف شادی‌آفرینی برای کودکان و خانواده‌های ایرانی و با شعار «شادی ساختنی است» همزمان با فرارسیدن روز دانش‌آموز اکران خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرد.
​​​​​​​
لوپتو، یک انیمیشن سینمایی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است و در خلاصه داستان آن آمده است: «پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب‌بازی به بیمارانش، آن‌ها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد…».

روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها