در فاصله کمتر از سه هفته تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، وزارت کشور قطر از کشف و ضبط ۱۴۴ کاپ جام جهانی جعلی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و الکترونیکی اداره کل بازرسی جنایی وزارت کشور قطر با همکاری کمیته صیانت از مالکیت فکری توانستند مراحل ضبط و توقیف را به موفقیت اجرا کنند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: براساس اطلاعات دریافتی، این جام‌های کپی شده با هدف فروش در اینترنت ساخته شده بودند که با انجام تحقیقات لازم، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

قطر همچنین قرار دادن لوگوی جام جهانی ۲۰۲۲ روی پلاک خودروها را ممنوع کرده است.

پس از جام جهانی ۱۹۷۰ فیفا که جام ژول ریمه به پایان رسید، فیفا اعلام کرد که قصد دارد کاپ جدیدی را برای جام جهانی معرفی کند و از میان طرح‌های معرفی شده در نهایت طرح سیلویو گازانیگا مورد قبول قرار گرفت که در آن عکس یک انسانی قرار داشت که دستانش را به نشانه شور و شوق بلند کرده است.

گازانیگا در نهایت طرح خود را ساخت و آن را به فیفا تحویل داد تا هر ۴ سال یک‌بار تیم قهرمان جام جهانی آن را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند.

وزن کاپ جام جهانی ۶۱۷۵ گرم و ارتفاع آن ۳۶۸ میلیمتر است و جنس آن از طلای ۱۸ عیار است. البته این جام متعلق به فیفا است و هیچ کشوری نمی‌تواند آن را در اختیار خود بگیرد.

منبع: ورزش سه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها