مانند تمام سخت افزارهای اپل، آیفون‌ها نیز گران قیمت هستند، اما این هزینه بالا با اطمینان خاطر از حفظ ارزش خود همراه است و قابلیتی است که هیچ گوشی اندرویدی چنین خاصیتی ندارد.
مانند تمام سخت افزارهای اپل، آیفون‌ها نیز گران قیمت هستند، اما این هزینه بالا با اطمینان خاطر از حفظ ارزش خود همراه است و قابلیتی است که هیچ گوشی اندرویدی چنین خاصیتی ندارد.
کد خبر: ۱۳۸۵۵۲۲
البته گویا این موضوع تنها تا سال گذشته به این شکل بوده است و خریداران آیفون ۱۴ ممکن است که در شوک روند بازار باشند. خرده فروش محبوب گوشی‌های دست دوم یعنی SellCell گزارش دقیقی از استهلاک را در مقایسه مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ منتشر کرده و دریافته است که گوشی جدید اپل دو برابر سریع‌تر از مدل قبلی خود ارزشش را از دست می‌دهد. البته این برای همه مدل‌های جدید نمی‌تواند خبر بدی باشد.

با توجه به لیست قیمت آیفون ۱۴ و تجزیه داده‌ها، SellCell متوجه شده است که مدل‌های آیفون ۱۴ در عرض ۱۰ روز به میزان ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. این در مقایسه با میانگین فقط ۱۸ درصد برای آیفون ۱۳ است. در مقابل، مدل‌های آیفون ۱۴ پرو مکس و پرو اندکی بهتر از مدل‌های قبلی خود عمل کرده و تقریبا ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند. پس چه چیزی این‌قدر به لیست قیمت آیفون ۱۴ ضرر وارد می‌کند؟ SellCell به بحران هزینه‌های زندگی اشاره داشته است که با توجه به اینکه خریداران مدل‌های ارزان‌تر معمولا پول کمتری برای خرج کردن دارند، قابل درک خواهد کرد. اما عامل اصلی دیگر هم این است که آیفون ۱۴ استاندارد ارتقا کمی امسال دارد.

گزارشی از لیست قیمت آیفون ۱۴ در آینده

در این گزارش آمده است که: «فقدان نوآوری درک شده توسط مشتریان در محدوده پایه آیفون ۱۴ منجر به استفاده ضعیف از دستگاه، پس از عرضه فیزیکی شده است. این بدان معنی است که تقاضا در برابر فروش مجدد نیز کم بوده است و بنابراین، ارزش محدوده پایه به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است». این موضوع با داده‌های بازار از متخصص زنجیره تامین یعنی راس یانگ مطابقت دارد که گزارش می‌داد فروش آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ در حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است. در حالی که فروش آیفون ۱۴ پرو مکس در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس در حدود ۱۳ درصد افزایش یافته است، این آمار کلی می‌تواند جالب باشد.

خرده فروش SellCell در توضیح روش خود گفت که ارزش مبادله گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را با داده‌های ارزش گوشی‌های جدید از بیش از ۴۰ فروشنده قابل اعتماد و ۱۰ روز پس از عرضه فیزیکی آیفون ۱۴ توسط اپل در ۱۶ سپتامبر، تحلیل کرده است. در نهایت هم داده‌های مشابه برای مجموعه آیفون ۱۳ مورد بررسی قرار گرفته است. در حقیقت، آیفون ۱۴ قربانی عزم راسخ اپل برای افزایش فاصله بین مدل‌های پرو و غیر پرو بوده است. این نه‌تنها به معنای ارائه مشخصات برتر برای مدل‌های پرو بود، بلکه به این معنی بود که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با استفاده مجدد از قطعات و سخت افزارهای آیفون ۱۳ ساخته شده است.

قیمت آیفون ۱۴ دو برابر سریع‌تر از آیفون ۱۳ کاهش می‌یابد

نقطه عطف ماجرا کجاست؟

نکته مثبت ماجرا این است که قابلیت تعمیر بسیار بهبود یافته است و در کمال تعجب، این موضوع برای مدل‌های پرو تعمیم نیافته است. با این حال، در نهایت، اگر ارزش‌ گوشی دست دومی که خریداری می‌کنید برای‌تان اهمیت دارد، خریداران آیفون ۱۴ توصیه می‌کنند که یا به سراغ مدل‌های پرو رفته یا اصلا گوشی دست دوم از این سری را خریداری نکنید. اطلاعات لیک شده از آیفون ۱۵ این مدل‌های گوشی‌های جاه طلبانه‌ای نشان می‌دهد و بنابراین به نظر می‌رسد که کسانی که منتظر این نسخه‌ها باشند، می‌توانند ارزش خرید بالایی را تجربه کنند. آیفون ۱۴ پرو مکس هم اکنون بهترین ارزش خرید را از بین مدل‌های این سری به همراه دارد.

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس از بازرگانی سیب

بازرگانی سیب یکی از بهترین مراجع در زمینه فروش اقساطی گوشی‌های آیفون و دیگر محصولات اپل است و یقینا می‌تواند شرایط بهتری را برای خرید فراهم کنند. لیست قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس به‌صورت به روز در این سایت قرار داده شده است و امکان تحلیل خرید را برای شما فراهم می‌کند. حتی می‌توانید از محاسبه‌گر سایت استفاده کرده و میزان پیش پرداخت و مبالغ هر چک را بررسی کنید. شما می‌توایید ۴۰ درصد از قیمت کل گوشی را به‌صورت نقد پرداخت کرده و مابقی را هم در اقساط ۳ الی ۱۲ ماهه پرداخت کنید.

سایر محصولات اپل هم در سایت بازرگانی سیب ارائه می‌شود. از جمله مهم‌ترین موارد می‌توانیم به اپل واچ‌های جدید اشاره کنیم که امسال سه گزینه جدید پیش روی خریداران قرار دارد. اپل واچ سری ۸، اپل واچ اولترا و اپل واچ SE جدید لیست این محصولات جدید هستند. اپل واچ اولترا یک گزینه گران قیمت است که برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است و می‌تواند قابلیت‌های بیشتر و دوام بالاتری برای علاقه‌مندان داشته باشد. برای ورزش‌های شدید خود در باشگاه یا فضای باز می‌توانید از این ساعت هوشمند استفاده کرده و اطمینان داشته باشید که ماندگاری بالاتری برای شما فراهم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها