مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد:

معرفی ۶۰۰ واحد عرضه و کشتار غیرمجاز دام به مراجع قضایی

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از معرفی ۶۰۰ واحد عرضه و کشتار غیرمجاز دام در استان به مراجع قضایی خبر داد
کد خبر: ۱۳۸۵۱۴۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ دکتر یونس احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام گفت: بیماریهای  مشترک بین انسان و دام مانند  سل، بروسلوز و بیماری‌های کیستی بدلیل مصرف گوشت‌های غیر بهداشتی و غیر مجاز بوجود می آید


 وی افزود: باید با فرهنگ سازی و  همراهی رسانه ها خطرات مصرف دام غیرمجاز برای مردم ایلام روشن شود  متاسفانه با وجود تلاش هایی که  انجام شده در مقابله با کشتار غیرمجاز دام در استان توفیق چندانی نداشته ایم و همچنان شاهد رونق این مسئله در برخی شهرستان ها هستیم


وی حوزه دامپزشکی را  یکی از ۱۷ دستگاه اقتصادی استان دانست و گفت: سازمان دامپزشکی عضو کارگروه اقتصادی استان ایلام است.


مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزود: اقتصاد دام در استان به صورت زنجیره وار از تولید، پرورش، کشتارگاه، قطعه بندی صورت می گیرد که متولی اصلی اقتصاد دام دامپزشکی استان است.


وی گفت: در حوزه تشخیص و درمان در استان  ۱۵ درمانگاه فعال، ۳ بیمارستان دامپزشکی، ۳۹ داروخانه و ۴ شرکت توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک مشغول فعالیت هستند.


آزمایشگاه دامپزشکی استان ایلام  جزو ۹ آزمایشگاه مرجع کشور است


وی افزود: آزمایشگاه دامپزشکی استان جزء ۹ آزمایشگاه مرجع کشور است  که  به عنوان آزمایشگاه رفرنس و مرجع در استان مشغول به خدمت است و حتی برخی آزمایشات مثل آزمایشات شیر را در سطح ملی انجام می دهد


مدیرکل دامپزشکی استان ایلام ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال   ۱۸۱۳۸ آزمایش انجام شده که ۱۰۱۳۰ شامل بیماری های ویروسی ، انگلی و باکتریایی دام و طیور همچنین ۸۰۰۸ مورد شامل فرآورده های دامی و خوراک بوده است.


احمدی گفت: ۸ کارخانه خوراک دام و طیور، آبزیان و ۴ مرکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و فرآورده های مرغ  یک کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم که در حوزه نظارت و بهداشت به طور روزانه این کار انجام می شود.


احمدی اضافه کرد:تاکنون   ۲۹۹۵ رأس دام صادراتی به مقصد کویت صادر شده است و فعلا  ۸ نفر مجوز صادرات دارند که هر نفر ۵۰۰ رأس دام  و برای اتجادیه 1500 راس دام می توانند صادر کنند.


مدیرکل دامپزشکی ایلام ادامه داد: طی یکسال اخیر فعالیت های بسیار خوبی در زمینه صادرات دام ، مرغ ، شترمرغ و حتی خوراک دام در استان آغاز شده که می تواند درآمدهای بسیار خوبی را نصیب کشاورزان و دامداران کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها