کد خبر: ۱۳۸۵۰۱۲
نویسنده عبدا... سهرابی - دستیار وزیر خارجه
نظام سلطه در ادامه رویکرد‌های ایران‌ستیزانه خود در پی تکرار دوباره تجربه سوریه‌سازی، این بار با محوریت کشورمان است. براساس نقشه پیچیده‌ای که از سوی اتاق‌های فکر، شبکه‌های جاسوسی و براندازی و اندیشکده‌های مختلف در آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده و برای اجرایی کردن آن از رژیم آل سعود به صورت ابزاری استفاده می‌شود، تلاش گسترده‌ای برای ایجاد آشوب در ایران در دستور کار قرار گرفت. مردم منطقه غرب آسیا تجربه بسیار تلخی را به‌واسطه تحرکات جریان‌های تکفیری و تروریستی مثل القاعده و داعش در سوریه از سر گذراندند.

در این رخداد هولناک مردم این کشور آسیبی ۴۰۰میلیارد دلاری از حیث سرمایه و همچنین تلفات بیش از ۵۰۰هزار کشته را متحمل شدند. غرب و رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عربی گمان می‌کردند که به‌واسطه حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از آشوب و تنش داخلی سوریه می‌توانند این کشور را در راستای اهداف خود تجزیه کنند، اما با ایستادگی محور مقاومت و مردم این کشور، نظام سلطه در پیشبرد پرو‌ژه‌های خود ناکام ماند. گذشته از آن در عراق نیز درپی ایجاد تنش و ناآرامی بودند و همین هدف مشابه را در بحرین، یمن، افغاستان و لبنان پی گرفتند، اما با هوشیاری جریان مقاومت و همراهی مردم این کشورها، این نقشه‌های شوم به نتیجه نرسید. اکنون نیز در پی آن هستند که همین تجربه ناموفق را در مورد ایران پیاده‌سازی کنند.

براساس تحلیل‌های اشتباه و پرخطای اندیشکده‌های مختلف در آمریکا و غرب، آن‌ها بر این باور بودند که جمهوری اسلامی به‌واسطه تحمل فشار‌های فراوان اقتصادی، همچنین در پی برخی از تحرکاتی که از سوی برخی از جریان‌های اغتشاش‌طلب و تروریست در فراسوی مرز‌های ایران اسلامی وجود دارد، در صورت وقوع ناامنی و تنش در برخی از نقاط کشور در موضع ضعف قرار خواهد گرفت. نگرانی‌های آن‌ها از مسیر رشد و ترقی‌ای که ایران در طول یک سال اخیر طی کرده، قابل درک است.

در حال حاضر جمهوری اسلامی به دلیل بسط روابط دیپلماتیک و اقتصادی و ارتقای سطح روابط با همسایگان خود و رونق روابط تجاری و بازرگانی با سایر کشور در جایگاهی قرار دارد که اروپا را به علت تامین انرژی به خود محتاج کرده است. طبعا در چنین شرایطی، نظام سلطه در پی آن است که از همه ابزار‌ها برای حمایت و تجهیز جریان‌های سلطنت‌طلب، منافقین، گروه‌های تجزیه‌طلب و ... بهره ببرد تا با تداوم ناامنی و آشوب در کشور و همچنین استفاده از گروه‌های تروریستی مثل داعش با اعمال فضای رعب و وحشت در فضای سیاسی و اجتماعی ایران به اهداف شوم خود برای تزلزل نظام جمهوری اسلامی برسد، اما ملت شریف ایران همان‌طور که در طول چهار دهه گذشته نشان داد در برابر همه اقدامات آن‌ها ایستادگی خواهد کرد و با حفظ وحدت و یکپارچگی، طرح‌های آن‌ها را ناکام خواهد گذاشت.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها