نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران رسانه‌های مختلف آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۴۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۳ آبان ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

پزشکی قانونی موسع و موشکافانه به موضوع «مهسا امینی» پرداخت/ تعداد حداقلی بازداشتی‌ها/ ۱۷۰۰ نفر بلاقید آزاد شدند/ دستگیری تعدادی سارق مسلح در جریان ناامنی‌های زاهدان

ستایشی با گرامی‌داشت سالروز شهادت «سید مصطفی خمینی» اظهار کرد: ایشان کارنامه قابل توجهی از خود در مباحث انقلابی و مبارزاتی به جای گذاشتند و جدای از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی به عنوان شخصیت برجسته علمی در عرصه تحصیل و تدریس بسیار موفق بودند و در ساحت تألیف آثار پرتعداد، متنوع و ماندگاری از ایشان به جای مانده است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با گرامی‌داشت سالروز سخنرانی امام خمینی در خصوص موضوع کاپیتولاسیون گفت: همواره تکلیف داریم که موضوع وطن فروشی و ملت فروشی را که از جانب رژیم منحوس ستم شاهی صورت پذیرفت و این مملکت و مردم را به آمریکای جهان خوار و غرب در لایحه کاپیتولاسیون فروختند، توجه ویژه کنیم.

ستایشی افزود: در دوره ستم شاهی وجود بیش از ۲۵ هزار مستشار آمریکایی مبین وابستگی شدید کشور به استکبار و عدم استقلال ایران بود که امام خمینی با قدرت تمام و اقتدار کامل، با این اقدام مقابله کردند و هزینه آن نیز به واسطه دستگیری و تبعید ۱۴ ساله ایشان صورت پذیرفت.

سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد: استقلال خواهی و مقابله با غرب زدگی، فروخته شدن عزت ملی در برابر غرب و آمریکا از جمله اهداف ملت ایران در سده اخیر بوده که همچنان در لایه‌های مختلف توسط مردم دنبال می‌شود و هر جا با خصم مقابله کردیم محکوم به موفقیت بوده‌ایم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده تصریح کرد: پیشتازی جوانان و نوجوانان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچون پیشتازی فهمیده‌ها در دوران دفاع مقدس و قبل و پس از آن داشتند از جمله وجوه برجسته و ارزشی انقلاب اسلامی است. دلبستگی و اعتقاد نسل فعلی به انقلاب و اصول اولیه آن از جمله عدالت و مقابله با تبعیض ناروا و ایستادگی در برابر دخالت بیگانه و احیا عزت ملی اگر از نسل‌های اول انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

ستایشی بیان کرد: مهم آن است ادبیات نسل جدید از سوی ما به عنوان نسل قبلی به درستی شناخته شود که اگر توجه شود رمز‌ها حاصل خواهد شد. مسئولان قدر جوانان و نوجوانان را می‌دانند و باید زمینه را باید تحویل مسئولیت‌ها به نسل بعدی فراهم کنند.

وی در رابطه با طرح رئیس قوه قضاییه برای انجام گفتگو گفت: طرح رئیس قوه قضاییه برای انجام گفتگو مورد استقبال قرار گرفت که نشان از اصل دقیق بودن و صحت این طرح دارد. رئیس قوه قضاییه از ابتدای مسئولیت خود بار‌ها و باره به اصل گفتگو اشاره کرده است و افراد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بار‌ها با رئیس قوه دیدار و نظرات خود را اعلام کرده اند.

ستایشی گفت: قوه قضاییه در تلاش است که بحث گفتگو را در تمام لایه‌های جامعه گسترش دهد.

اطلاعات راهبردی مختلفی از جاسوسان فرانسوی به دست آمده است

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای نشست خبری خود درباره موضوع پرونده جاسوسان فرانسوی گفت: پرونده جاسوسان فرانسوی مهم و ابعاد فشرده‌ای دارد؛ پرونده در مرحله تحقیقات است و کار با دقت، سرعت و صحت در حال بررسی است. افراد مرتبط با این افراد که بازداشت شده‌اند اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی دارند. اطلاعات ذی‌قیمت و راهبردی مختلفی از متهمین به دست آمده است.

شناسایی عاملین حریق در زندان اوین

ستایشی گفت: در مورد حادثه زندان اوین پرونده‌هایی در دادسرای امور جنایی تشکیل شده است. کسانی که در تحریق و تخریب عمدی نقش داشته‌اند شناسایی شده و تفهیم اتهام شده‌اند. تاکنون برای ۲۵ نفر پرونده تشکیل شده است، ممکن است تعدادی اضافه یا کم شوند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها