جام جم آنلاین؛ رییس شورای شهر کرمانشاه از تمرکز پزشکان در محدوده پارکینگ شهرداری به عنوان یکی از علل اصلی ترافیک در بافت مرکزی کرمانشاه یاد کرد و افزود: باید با راه اندازی شهرک سلامت نسبت به جابجایی پزشکان از این محدوده اقدام شود.
وی افزود: کاهش چشمگیر ترافیک در روزهای پنجشنبه که برخی پزشکان این محدوده تعطیل هستند، به خوبی نشان دهنده تاثیر این موضوع بر ترافیک بافت مرکزی شهر است.
این عضو شورای شهر کرمانشاه با تاکید بر لزوم راه اندازی شهرک سلامت در کرمانشاه، گفت: باید کار جابجایی پزشکان از این محدوده شهر در دستور کار قرار گیرد، وگرنه نمی توان مدیریتی خوبی در بحث ترافیک در این محدوده داشت.
فخری با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه باید متولی راه اندازی این شهرک و جابجایی پزشکان باشد، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه عمر مدیریتی شهرداران در کرمانشاه بسیار کوتاه بوده و بطور میانگین حدود یک سال تا یک سال و نیم است، در همین راستا تا یک شهردار بخواهد کار را پیش ببرد عمر مدیریتی او به پایان می رسد.
وی افزود: متاسفانه این عدم ثبات مدیریتی در شهرداری کرمانشاه موجب شده که انجام بسیاری کارها و طرح ها با مشکلات بسیاری مواجه شود.
وی افزود: تنها راه حل این مشکل این است که نقشه راه تهیه کرده و شهرداران کار را یکی پس از دیگری به پیش ببرند، بطور مثال در بحث راه اندازی شهرک سلامت یک شهردار زمین را تهیه کرده و شهردار بعدی کار ساخت شهرک را انجام دهد.
رییس شورای شهر کرمانشاه در ادامه نبود رینگ های جدید اطراف شهر را مشکل دیگر در زمینه ترافیک شهری عنوان کرد و افزود: کمربندی های شهر عملا با توسعه شهر به یک معبر عادی تبدیل شده و نیاز است که با مشورت کارشناسان رینگ ها و کمربندی های جدید اطراف شهر احداث شود.
فخری گفت: از طرف دیگر افزایش خودرو در شهر و عرض کم معابر بویژه دربافت مرکزی شهر هم مزید بر علت ترافیک شده است.
رییس شورای شهر کرمانشاه در ادامه در تشریح راهکارهای رفع معضل ترافیک کرمانشاه گفت: برای رفع معضل ترافیک در محدوده بافت مرکزی شهر باید جابجایی پزشکان از محدوده پارکینگ شهرداری بصورت جد و طی یک برنامه ریزی برای راه اندازی شهرک سلامت در دستور کار قرار گیرد.
باید روی فاز دوم قطار شهری متمرکز شویم
وی افزود: همچنین برای رفع معضل ترافیک در این محدوده و نیز مسیر اصلی شهر کرمانشاه از تاقبستان تا میدان فردوسی باید بطور جد پیگیر راه اندازی پروژه قطار شهری باشیم.
فخری گفت: در حال حاضر این پروژه فعال است و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم منابع برای اجرای این پروژه داریم، اما مشکل اصلی در این پروژه این است که ایستگاه آغازین ما در فاز اول از خیابان دوم کارمندان شروع می شود و این درحالی است که تمرکز مسافر و جمعیت در سه راه مسکن است و باید ایستگاه اول در این قسمت از شهر احداث شود.
رییس شورای شهر گفت: به دلیل برخی مسائل فعلا ایستگاه ابتدایی پروژه به خیابان دوم کارمندان منتقل شده و این درحالیست که این ایستگاه اگر افتتاح شود ما مسافری در آن نداریم و کار سختی خواهد بود که آن همه مسافر خود را از سه راه مسکن به این نقطه رسانده و از آنجا سوار قطار شهری شوند.
وی افزود: از طرفی در حالی تمرکز بر روی تکمیل فاز اول قطار شهری است که عمده مشکلات ترافیکی ما مربوط به محدوده فاز دوم این پروژه یعنی از میدان آزادی تا میدان فردوسی است و باید از ابتدا در این قسمت از پروژه متمرکز می شدیم.
فخری گفت: برای این قسمت از پروژه هم که بصورت زیرزمینی و تونل اجرای می شود نیاز است که دستگاه TBM آورده شود که می تواند ظرف یک سال تونل پروژه را برای ما آماده کند، اما هم اکنون از روش های دیگر برای حفر تونل در این قسمت استفاده می شود که کار را بسیار زمان بر کرده و تا چندین سال دیگر حفر تونل به پایان نمی رسد.
وی افزود: درصورتی که از دستگاه TBM برای حفر تونل استفاده نشود، به ناچار باید تمرکز را روی همان فاز یک پروژه (از خیابان دوم کارمندان تا میدان آزادی) بگذاریم و ایستگاه ها را در این مسیر تکمیل کنیم که حداقل ترافیک در بخشی از محدوده شهر کم رنگ تر شود.
خریداری ۱۰۷ دستگاه اتوبوس/ افتتاح تقاطع غیرهمسطح “سپاه” تا چند ماه دیگر
ریس شورای شهر کرمانشاه در ادامه بر احداث تقاطع های غیرهمسطح در راستای رفع معضل ترافیک شهر هم تاکید کرد و افزود: ما در حال حاضر در چند نقطه شهر از جمله میدان آزادگان و میدان سپاه نیازمند احداث تقاطع غیرهم سطح هستیم که خوشبختانه کار در میدان سپاه شروع شده و طبق وعده مسئولین پروژه قرار است ظرف چند ماه آینده این تقاطع افتتاح شود.
فخری همچنین بر تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در راستای رفع معضل ترافیک شهری تاکید کرد و افزود: در همین راستا ۱۰۷ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۲۰ دستگاه آن تحویل شده و مابقی هم تا پایان سال به شهرداری کرمانشاه تحویل می شود.
این مسئول گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این اتوبوس ها عمدتا به حاشیه های کم برخوردار شهر اختصاص داده شود تا عبور و مرور آنها به مرکز شهر تسهیل شود.
فخری در خصوص مشکلات کمبود تاکسی بویژه در ساعات شروع مدارس شیفت صبح و عصر گفت: متاسفانه برخی از افرادی که تاکسی دارند، این شغل را به عنوان شغل دوم دارند و در ساعات اوج ترافیک در صبح مشغول شغل اصلی خود بوده و بعدازظهرها روی تاکسی فعالیت دارند.
وی افزود: در همین راستا پیگیر تهیه یک لیست از رانندگان تاکسی هستیم تا رانندگان واقعی شناسایی شوند و افرادی که رانندگی روی تاکسی شغل دوم آنهاست از این لیست کنار گذاشته شده و افراد دیگری که بیکار بوده و خواهان فعالیت روی تاکسی هستند به این لیست اضافه شوند.
وی افزود: از طرفی در ساعات شروع فعالیت مدارس در دو شیفت صبح و عصر بسیاری تاکسی ها به عنوان سرویس مدرسه فعالیت دارند و همین امر موجب شده بیشتر در این ساعات با کمبود تاکسی در سطح شهر مواجه شویم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد
نادر قدیانی معتقد است به جای حمایت مستقیم از ناشر مخاطب یا نویسنده، باید از ترویج کتابخوانی در مدارس حمایت کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد