امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: اگر از دیگران حق به گردن ما وجود دارد، توبه کافی نیست بلکه باید حق طرف را ادا کنیم؛ غرب چطور دَم از حقوق زن می‌زند، در حالیکه، طبق آمار مرکز ملّی خشونت آمریکا از هر ۴ دختر، یک نفر مورد تعرض قرار میگیرد و آمار خودکشی در زنان رشد سریع دارد!!!
کد خبر: ۱۳۸۴۱۳۵
 

به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن و با تقوا، توجه ویژه به حق الناس است؛ اگر از دیگران حق به گردن ما وجود دارد، توبه کافی نیست بلکه باید حق طرف را ادا کنیم.

وی افزود: اگر به صاحب حق دسترسی نداریم، لازم است ردّ مظالم را به دفتر مرجع تقلید یا امام جمعه بدهیم تا به دست فقیر مؤمن برسانند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: یکی از آثار گناه این است که موجب سلب نعمت از انسان می‌شود؛ وگرنه خدا نعمت را نمی‌گیرد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: نخبگان سرمایه های بزرگ کشور هستند که باید مسئولان قدر بدانند و در جهت امنیت شغلی و زمینه رشد بیشتر آنها اقدام کنند.

وی گفت: پژوهشکده رویان، ساخت ربات انسان نما، دستاوردهای صنعت هسته ای، تولید واکسن، پیشرفت در عرصه صنایع موشکی و پهبادی، گوشه ای از دستاوردهای نخبگان کشور است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: مسئولان آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان، و ادارات دیگر، در زمینه کشف استعدادهای علمی، ورزشی و هنری و شکوفایی آنها تلاش و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: علاوه بر هوش و استعداد سرشار و تلاش و پشتکار، نخبگی نیاز به هدایت و توفیق الهی دارد، وگرنه دزد و مفسد اقتصادی هم هوش و تلاش داشته ولی نخبه نیست.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: شعار “زن، زندگی، آزادی” زیباست ولی گروهک تروریستی _پ. ک. ک_ که این شعار را ساختند، منظورشان از آزادی زن، آزادی از قید خانواده و ممنوع کردن ازدواج و بهره وری جنسی از زن بود.

وی تصریح کرد: حاجی احمدی رهبر پژاک، که محافظانش دختران زیبا رو بودند، حتی به دختر خود رحم نکرد و موجب خودکشی او شد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: اگر واقعاً گروهک تروریستی پ. ک. ک، مدافع حقوق زنان بودند، چرا در زمان حمله داعش به شمال عراق، از زنان کُرد ایزدی دفاع نکردند؟!!!

امام جمعه فیروزکوه گفت: غرب چطور دَم از حقوق زن می‌زند، در حالیکه، طبق آمار مرکز ملّی خشونت آمریکا از هر ۴ دختر، یک نفر مورد تعرض قرار میگیرد و آمار خودکشی در زنان رشد سریع دارد!!!

وی اظهار داشت: بر طبق آمارهای بین المللی، ایران دارای رتبه اول تحصیلِ برابر دختر و پسر در دنیا است؛ شاخص امید به زندگی، در ایران بالاتر از متوسط جهانی است؛ تعداد پزشکان ۱۲ برابر شده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: بر اساس گزارش نیویورک تایمز، انقلاب ۱۹۷۹ _۱۳۵۷_ در ایران نقطه عطفی برای بانوان ایرانی در حوزه های مختلف بود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: در موضوع حفظ کرامت بانوان، ایران اسلامی مطالبه گر است و ما غرب را بخاطر ظلم و اجحاف به بانوان محکوم میکنیم.

حجت الاسلام حیدری گفت: قانون کاپیتولاسیون ۲۱ مهر ۱۳۴۳ تصویب شد و امام راحل در تاریخ ۴ آبان، علیه این قانون استعماری روشنگری کرد و آن را _سند بردگی ملّت ایران_ نامید.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: بر طبق کاپیتولاسیون، اگر یک نظامی دون پایه به یک افسر ارشد ایرانی یا یک بانوی شریف تعرض می‌کرد، هیچ حق اعتراض نداشتیم؛ شاه مملکت این قانون را پذیرفت؛ چه ذلتی بالاتر از این برای ملّت ایران!!!

وی خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نه تنها دست آمریکای خبیث را از مملکت قطع کردیم بلکه دسیسه های آنها خارج از کشور را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و عمال منطقه ای آنها بدانند، نقش آنها در اغتشاشات اخیر کاملاً عیان است و بزودی ایران اسلامی پاسخ شرارت های آنها را خواهد داد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: هفته تربیت بدنی و ورزش را خدمت ورزشکاران و مسئولان ورزش شهرستان تبریک عرض می کنم؛ اداره ورزش، نقش مهمی در فرهنگ سازی ورزش همگانی و قهرمانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مطالبات مردم، راه اندازی استخر سرپوشیده شهرستان است که طبق وعده مسئولان در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: از شهردار و شورای شهر بابت راه اندازی جمعه بازار در مکان جدید و راهور شهرستان برای همراهی و تسهیل عبور و مرور شهروندان تشکر می‌کنیم.

حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه گفت: لازم است اداره صمت و مسئولان نظارتی، نسبت به قیمت اقلام، نحوه عرضه و کیفیت آنها، نظارت دقیق داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها