پس از گذشت 4 دهه ورود یک چهار محالی به جرگه وزراء

راهیابی سید صولت مرتضوی بابا حیدری به هیئت دولت در قاموس وزرات

صبح امروز و با رای نمایندگان مجلس برای اولین بار یک چهار محالی بعنوان وزیر و خدمتگزار مردم در جمع هیئت وزیران مشغول به خدمت شد.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۱۵

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ بیش از 4 دهه از انقلاب اسلامی میگذرد و افراد متعدد و مختلفی موفق به راهیابی در مسئولیت های مختلف در دولت های متعدد با سلائق و سبقه های مختلف شده که میتوان به سید حمید پور محمدی گل سفیدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در دولت های مختلف، لطف الله فروزنده دهکردی در دولت نهم و دهم،علیرحم یوسف پور ناغانی در دولت نهم و افراد متعدد و مختلف با گرایش های سیاسی مختلف اشاره نمود.

راهیابی سید صولت مرتضوی بابا حیدری به هیئت دولت در قاموس وزرات

برای اولین بار و پس از گذشت قریب 43 سال یک فرد چهار محالی در قاموس وزرات مشغول به خدمت شد

اما برای اولین بار و پس از گذشت قریب 43 سال یک فرد چهار محالی بنام سید صولت مرتضوی باباحیدری موفق شد با کسب 176 رای برای اولین بار بعنوان یک روستا زاده اهل روستای باباحیدر شهرستان فارسان از توابع استان چهار محال و بختیاری بعنوان وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قاموس یک وزیر راهی وزارتخانه مذکور و هیئت دولت شود.

سید صولت مرتضوی باباحیدری متولد ۱۳۴۰ که هم‌اکنون به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دولت سیزدهم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس یازدهم شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولد۱۳۴۰ در روستای باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری

سید صولت مرتضوی بابا حیدری در ۶ بهمن ۱۳۴۰ در روستای باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری به دنیا آمد.

راهیابی سید صولت مرتضوی بابا حیدری به هیئت دولت در قاموس وزرات

وی در ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری در سمت‌هایی مانند فرمانده بسیج باباحیدر، کارمند فرمانداری و بخشدار فارسان کسب تجربه نمود

فارسان، بخشدار مرکزی فارسان و فرماندار لردگان مشغول به کار بود. مرتضوی باباحیدری  در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بیرجند انتخاب شد، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود.

مرتضوی باباحیدری پیش از این معاون اجرائی رئیس جمهور در دولت سیزدهم

مرتضوی باباحیدری پیش از این معاون اجرائی رئیس جمهور در دولت سیزدهم ، مرتضوی  همچنین مسئولیت سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت دهم دکتر محمود احمدی نژاد، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بوده‌است.

صولت مرتضوی باباحیدری از دوستان نزدیک علیرحم یوسف پور ناغانی که نماینده مردم شهرستانهای اردل،فارسان، کوهرنگ در سه دوره مختلف مجلس سوم،چهارم و پنجم می باشد و به واسطه این رفاقت و دوستی صمیمانه با علیرحم ناغانی توانست پله های مدیریتی را مرحله به مرحله از بخشداری،فرمانداری، استانداری،معاون وزیر، شهرداری و هم اینک در کسوت یک وزیر طی کند و اینک یک روستا زاده( البته بقول خودش) با زرنگی و تبحر خاص امروز بر کرسی وزرارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکیه بزند.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ مرتضوی باباحیدری ریاست ستادهای استانی سید ابراهیم رئیسی را بر عهده داشت، وی تا آبان ۱۳۹۸ مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی بود.

 سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، مرتضوی را به ریاست سازمان اموال و املاک این بنیاد منصوب کردکه با رسیدن سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، مرتضوی به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور منصوب شد، که این سمت در سال ۱۳۹۶ از سوی دولت یازدهم حذف شده‌بود.

راهیابی سید صولت مرتضوی بابا حیدری به هیئت دولت در قاموس وزرات

قدیر مرتضوی باباحیدری فرزند اول سید صولت مرتضوی مدیرکل املاک و مستغلات بنیاد مستضعفان چهار محال و اصفهان

سید صولت دارای پنج فرزند پسر هست که اولین پسرش قدیر مرتضوی باباحیدری در دولت اول حسن روحانی بعنوان مدیر کل روابط عمومی استانداری چهار محال و بختیاری منصوب و پس از گذشت 3 سال بعنوان دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و پس از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم  با حکم پرویزفتاح رئیس بنیاد مستضعفان بعنوان مدیر املاک و مستغلات 2 استان چهار محال و اصفهان  در شهر اصفهان مشغول بکار می باشد.

راهیابی سید صولت مرتضوی بابا حیدری به هیئت دولت در قاموس وزرات

سید محمد رحیم مرتضوی فرزند دوم وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهردار منطقه 9 تهران

فرزند دوم  وی سید رحیم مرتضوی باباحیدری در زمان دولت تدبیر و امید حسن روحانی بعنوان مدیر حراست فرمانداری شهرستان تهران در زمان فرمانداری عیسی فرهادی سرتنگی فرماندار وقت تهران در دولت یازدهم و دوازدهم مشغول بکار بود که پس از چند سال به مدیریت بهره برداری شرکت مترو شهرداری تهران منتقل شد که با تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم در تیر ماه امسال با حکم زاکانی شهردار تهران بعنوان شهردار منطقه 9 تهران منصوب و مشغول بکار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها