كارشناس مسائل سیاسی و رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو:

هشتگ‌ سازی و بسیج رسانه‌ های بیگانه برای به خیابان كشاندن مردم

مجتبی جلال زاده از تلاش رسانه‌های بیگانه برای تعمیق روایت دروغین به‌جای حقیقت گفت و اظهار كرد: آنها این كار را با هشتگ‌سازی‌ها و بسیج شبكه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با جنبه اطلاع‌رسانی و خبری انجام می‌دهند تا مردم را وارد میدان كنند.
کد خبر: ۱۳۸۳۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی چرایی و چگونگی امنیتی‌ سازی مقوله‌های اجتماعی توسط دشمن و با حضور مجتبی جلال زاده كارشناس مسائل سیاسی و رسانه به روی آنتن رفت.

مجتبی جلال زاده با بیان اینكه رسانه‌ های فارسی‌ زبان بیگانه سوژه یا همان واقعیت را به فرایند تبدیل می‌كنند، گفت: آن‌ها از این فرایند خروجی می‌گیرند و زمینه را برای بهره‌برداری آماده می‌كنند. در حقیقت آن‌ها یك مسئله قشری را تبدیل به مسئله‌ای صنفی كرده و بعد آن را به مسائل دیگر كشور پیوند می‌زنند.

صنفی كردن مطالبات و امنیتی جلوه‌دادن آن‌ها در دستور كار رسانه‌های بیگانه

این كارشناس مسائل سیاسی و رسانه با اشاره به اعتراضات و اغتشاشات اخیر اظهار كرد: در ماجراهای اخیر قشر زنان جامعه هدف بود؛ اما رسانه‌های بیگانه آن را به دانشجویان پیوند زدند و در واقع آن را تبدیل به موضوعی صنفی كردند؛ در ادامه نیز این رسانه‌ها موضوع را امنیتی كردند كه طرح موضوع زندان اوین از جمله این ماجراها است. آنها همچنین مسائل قومیتی را هم چاشنی این اعتراضات كردند.

وی هر بخش از اعتراضات را جزوی از یك پازل بزرگ عنوان كرد و افزود: همه مسائل این یك ماه اخیر از یك نقطه شروع شد؛ اما توسط رسانه‌ها مدیریت شد. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود روی یك یا چند سوژه به‌صورت مستمر كار می‌كنند. این اقدامات شبیه حركت داركوب است كه وقتی در یك جنگل شروع به كوبیدن نوك خود به درخت می‌كند، صدای زیادی دارد؛ اما فقط یك داركوب و یك درخت است.

 رسانه‌های بیگانه با كشته‌ سازی سعی در تحریك افكار عمومی دارند

این كارشناس مسائل سیاسی و رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه رسانه‌های بیگانه با كشته‌سازی سعی در تحریك افكار عمومی دارند، بیان كرد: در ماجرای اخیر آنها جرقه این كار را برای نوجوانان و جوانان و همچنین قشر بانوان جامعه قرار دادند. پس از این اقدام، سعی می‌كنند با دروغ‌پراكنی و شایعه‌سازی آن را بزرگ‌نمایی می‌كنند و در مرحله بعد روایت خودشان را تعمیق می‌دهند.

وی از تلاش دشمنان و رسانه‌های بیگانه برای تعمیق روایت دروغین به‌جای حقیقت گفت و اظهار كرد: آن‌ها این كار را با هشتگ‌سازی‌ها و بسیج شبكه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با جنبه اطلاع‌رسانی و خبری انجام می‌دهند تا مردم را وارد میدان كنند. آن‌ها همچنین از اسطوره‌سازی و پیداكردن سمبل برای اعتراض‌ها و اغتشاشات استفاده می‌كنند تا به اهداف خود دست یابند. رسانه‌های بیگانه این چرخه را به‌صورت مستمر و پرسروصدا تكرار می‌كنند.

رسانه‌های كشور از روایت اول جاماندند

جلال زاده از جاماندن رسانه‌های كشور از روایت اول گفت و بیان كرد: متأسفانه رسانه‌های داخلی در بیان روایت اول عقب است بخشی از آن به دلیل ملاحظات رسانه‌های رسمی است، بخش دیگری از آن هم به دلیل ذهن امنیتی است كه اجازه نشر اخبار را در سریع‌ترین زمان نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها