لطف‌ا... فروزنده، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «جام‌جم»:

سکوت‌خواص در فتنه‌اخیر فضا را غبارآلود کرد

لطف ا... فروزنده قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با جام‌جم درباره ضرورت موضعگیری خواص در خصوص اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته مسیر رشد و ترقی را با موفقیت طی کرده و در فراسوی مرز‌های ایران، جریان مقاومت را برای دفاع از ستمدیدگان و مظلومان منطقه ایجاد کرده است و نوع عملکرد‌ها و رویکرد‌های جمهوری اسلامی باعث تضعیف استکبار جهانی در دنیای اسلام و منطقه آسیا شده است.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۹۷

از این رو نظام سلطه با به راه‌اندازی امپراتوری رسانه‌ای در پی آن است با جوسازی و جنگ‌روانی به مجرد پیدا کردن بهانه‌ای همه اعوان و انصار و عوامل خود اعم از جریان نقاق، سلطنت‌طلبان، گروه‌های تجزیه‌طلب و... را به میدان بیاورد تا فضای جامعه را به آشوب بکشاند. طبعا روشنگری در این زمینه جزو وظایف خواص و چهره‌های مورد توجه جامعه است.
 
وی با اشاره به فوت مهسا امینی و بهانه‌ای که اغتشاشگران به واسطه آن چند روزی فضای جامعه را به آشوب کشاندند، گفت: فتنه‌گران با استناد به شایعه‌ای دروغین و در زمانی که مسئولان و دست اندرکاران در پی کشف حقیقت ماجرا بودند، وارد عرصه شدند و آرامش و امنیت کشور را به مخاطره انداختند و به اموال عمومی آسیب رساندند و جان و مال مردم را مورد تهدید قرار دادند و باعث نارضایتی‌های بسیاری در سطح جامعه شدند. در چنین شرایطی خواص مکلف هستند با تبیین درست ماجرا، واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کنند.

قائم‌مقام پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تفکیک فتنه‌گران از جوانانی که به واسطه درگیر شدن در فضای احساسی در تجمعات شرکت کردند، تصریح کرد: این رخداد ابعاد مختلفی دارد. بخشی از آن امنیتی و اطلاعاتی است که مسئولان این حوزه با توجه به فعالیت سرویس‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی، آمریکا و عناصر معاند و همچنین برخی سران مرتجع عربی به این موضوع خواهند پرداخت و در زمان مناسب پاسخ مناسبی خواهندداد. بخشی دیگر شامل جوانانی است که نگاه کاملا عاطفی و هیجانی به ماجرا داشتند و تحت تاثیر موج‌های رسانه‌ای قرار گرفتند و با حضور در تجمعات غیرقانونی متاسفانه در زمین فتنه‌گران بازی کردند. در چنین اوضاع و احوالی ضرورت دارد خواص پا به میدان بگذارند و با جوانان به گفتگو بنشینند و به طور عملی گام در مسیر جهاد تبیین بگذارند و با شفاف‌سازی مسائل، حقایق و واقعیت‌های موجود را به قشر جوان منتقل کنند که در هر فتنه‌ای فضا غبارآلود است و دشمن تلاش می‌کند با وارونه‌نمایی حقایق عرصه را تیره و تاریک کند تا جوانان و نوجوانان جامعه قدرت تشخیص و تمییز سره از ناسره را پیدا نکنند.

دستیار پیشین تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: قشر جوان ما مثل سایر بخش‌های جامعه ممکن است نسبت به برخی رویکرد‌ها و عملکرد‌ها حرف‌هایی داشته باشند و البته باید برای آن‌ها روشنگری کرد که مطالبه‌گری راه و مسیر خاص خود را دارد و باید مراحل قانونی آن را طی کرد و حل مشکلات کشور با اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی، ساختارشکنی و برهم زدن امنیت جامعه میسر نیست. توجه به مطالبه مردم وظیفه است که مسئولان نسبت به آن حساسیت دارند و تاکنون اقدامات بسیاری در حوزه پاسخگویی به این مطالبه‌گری‌ها به‌ویژه در حوزه صنفی از سوی دولتمردان صورت گرفته و نمونه‌های آن تعیین رتبه‌بندی معلمان و توجه به حقوق کارمندان و کارگران و... است.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها