عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با «جام‌جم»:

وظیفه اصلی تبیین به عهده خواص جامعه است

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با جام‌جم با اشاره به اغتشاشات اخیر و سکوت برخی خواص در جریان فتنه آشوب‌طلبان خاطرنشان کرد: در جریان رخداد‌های اخیر مسأله بعد از اعلام نظر مراجع قانونی درخصوص فوت خانم امینی کاملا شفاف و روشن است و در شرایط فعلی دیگر نمی‌توان گفت که وقایع چند روز گذشته یکی از اختلافات‌نظر‌ها و اختلاف‌سلیقه میان دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگراست.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۸۱
بلکه الان انقلاب، کشور و ملت ما با یک‌سری آشو‌ب مواجه و با آشوبگرانی روبه‌رو شدند که به دین، انقلاب، امام و حتی ایران اعتقادی ندارند.

وی اضافه کرد: اینجاست که باید تمام کسانی که دل در گرو نظام دارند به‌صورت شفاف به اظهار نظر و اتخاذ مواضع بپردازند. در چنین شرایطی در گام اول باید احزاب و گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا وارد میدان شوند و به تبیین حوادث و وقایع چند روز گذشته بپردازند و از نظام و اسلام و ایران دفاع کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر مسئولیت خواص برای موضعگیری گفت: شخصیت‌ها و افرادی که از قبل این نظام به نام و نشانی دست یافتند و آبرویی کسب کردند و به واسطه این انقلاب هم حرف‌های‌شان در بین برخی از مردم تاثیرگذاری دارد الان مناسب‌ترین زمان است که از نام و نشان و آبروی‌شان به نفع نظام و ملت ایران خرج کنند. مظفر با بیان این‌که در شرایط کنونی بحث جناح و گروه مطرح نیست خاطرنشان کرد: همان‌طور که آشوبگران هم تاکید کردند مهسا و مهسا‌ها بهانه است و بلکه آن‌ها اصل نظام را مثل وقایع ۸۸ نشانه گرفتند و با تمامی توان خود به میدان آمدند و چادر از سر زن مسلمان کشیدند و مساجد را به آتش کشیدند و پرچم‌ها و بیرق‌های عزاداری امام‌حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) را سوزاندند و کاملا مشخص است که آشوبگران و فتنه‌گران از ملت ما نیستند بلکه ماموران مزدبگیری هستند که برای ایجاد اغتشاش از سوی غرب و آمریکا و رژیم‌صهیونیستی عمله و آلت فعل اهداف آن‌ها شدند.

وی با اشاره به حضور برخی جوانان ساده‌اندیش، ساده‌لوح و ناآگاه در جریان وقایع اخیر تصریح کرد: آن‌ها آگاهی درستی نسبت به مسائل ندارند و اگرچه اعتراض کردن جزو حقوق ملت محسوب می‌شود، اما باید مسیر قانونی خود را طی کند و وظیفه خواص این است که با روشنگری باعث آگاهی این افراد و روشن‌شدن حقایق شوند.

مظفر با تاکید بر این‌که میان اصلاح‌طلب و آشوب تفاوت‌های اساسی وجود دارد گفت: پیام اصلاح‌طلبی واقعی تخریب و آ‌شوبگری نیست. بلکه به معنای آن است که گروه و افرادی اصل یک مجموعه را قبول دارند و تلاش می‌کنند تا روند‌ها مورد اصلاح و بازبینی و ترمیم قرار گیرد، اما وقتی پای اساس نظام به میان می‌آید باید متوجه بود که عوامل بیگانه با تحریک تلویزیون‌های بیگانه و به‌خدمت‌گرفتن فضای مجازی و با نقش‌آفرینی کومله، جریان نفاق، سلطنت‌طلبان راحت‌طلب و فراریانی که مرز‌های مزدوری را جابه‌جا کردند اهداف مشترکی را برای براندازی دنبال می‌کنند و باید خواص به‌صراحت و شفافیت موضع خود را در قبال آن‌ها بیان کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد: بالاخره خواص از ملت رای گرفتند و اعتبار و آبروی آن‌ها به واسطه اعتمادی بود که از ملت کسب کردند و در چنین شرایطی انتظار این است که برخی از شخصیت‌ها مثل آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی و دیگر وزیران و نمایندگان مجلس به میدان بیایند و مرز خود را با برخی از ایرانیان بی‌هویت و ازوطن‌گریختگان و عوامل مزدور بیگانه مشخص کنند. وی با اشاره به نقش تبیین‌گری در جامعه اسلامی گفت: براساس آموزه‌های اسلامی زمانی که بدعتی اتفاق بیفتد و علما و دانشمندان و صاحب‌نظران و خواص درخصوص آن اظهارنظر نکنند از رحمت خدا به دور خواهند بود و دچار عذاب‌الهی می‌شوند. مظفر در پایان خاطرنشان کرد: قطعا این انقلاب و نظام براندازی نخواهد شد و اگرچه آسیب‌هایی در جریان آشوب‌های اخیر به کشور وارد می‌شود و هزینه آن از جیب ملت خواهد رفت، اما حتی اگر به فرض محال نظام جمهوری اسلامی نباشد خواصی که تحت تاثیر فضا و هیجانات قرار گرفتند و از اعلام مواضع خودداری کردند و به‌طور قطع یقین حتی در بین براندازان هم از هیچ اعتباری برخوردار نخواهند بود.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها