مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه؛

هوای کرمانشاه امسال ۲۷ روز غبارآلود بود

ناظر گمرکات استان کرمانشاه:

پیگیر مستقل شدن گمرک “سومار” هستیم

بختیار رحمانی‌پور، با اشاره به پیگیری‌های متعددی که برای مستقل شدن گمرک سومار انجام شده، افزود: اکنون کار در این مرحله است که قرار است، برنامه سامانه جامع امور گمرکی به طور کامل در مرز سومار اجرا شود.
کد خبر: ۱۳۸۳۶۲۱

جام جم آنلاین؛ ناظر گمرکات استان کرمانشاه از پیگیری روزانه برای مستقل شدن گمرک سومار خبر داد و گفت: امیدواریم این امر هرچه زودتر محقق شود.

وی ادامه داد: اگرچه بارها تاکید کردیم مرز سومار استان کرمانشاه در اولویت کار باشد، اما به دلیل اضافه شدن گمرکات و مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی متعدد جدید در کشور، ترافیک کاری بالا است و از همین رو کار تا حدودی زمان بر خواهد بود.

مدیرکل گمرک کرمانشاه یادآور شد: بر اساس آخرین قولی که به ما دادند مقرر شده سامانه جامع امور گمرکی ظرف ماه‌های آینده (تا اواخر پاییز) به صورت کامل در مرز سومار اجرایی شود و شاهد مستقل شدن گمرک این مرز باشیم.

رحمانی‌پور با بیان اینکه همین حالا نیز گمرک سومار به نحوی تقریبا مستقل عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: برای کالاهای تولیدی استان و میوه‌ و تره بار، امکان اینکه این کالاها از خود سومار اظهار شود و دیگر نیازی به ورود به گمرک کرمانشاه برای اظهار نباشد، فراهم است و این روند اکنون اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با مستقل شدن گمرک سومار، این امکان برای همه انواع کالاها حتی کالاهایی که از دیگر استان‌ها به مرز سومار می‌آید نیز فراهم خواهد شد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از اهمیت و ظرفیت‌های مرز سومار بواسطه فاصله نزدیکی که با بخش عربی عراق دارد یاد کرد و گفت: نیمه اول امسال حدود ۲۶۸ میلیون دلار کالا از این مرز صادر شده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته رحمانی پور، هم اکنون روزانه نزدیک به ۲۰۰ کامیون کالای صادراتی از مرز سومار تردد دارند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها