دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

فعالیت بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری تخم مرغ کشور در تبریز

دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان‌شرقی گفت: اولین و بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری و صنایع تبدیلی کشور در زمینه تخم مرغ در تبریز فعال است.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۵۹

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رضا جعفری، در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه ماده اولیه تولیدات این کارخانه تخم مرغ از آذربایجان شرقی، قزوین تهران کرج و قم تامین می شود، اظهار کرد: روزانه حدود ۵۰ تن تخم مرغ وارد کارخانه می‌شود و براساس سفارشات از مایه مخلوط تا انواع پودرهای تخصصی تخم مرغ تبدیل و فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ نوع محصول در این کارخانه وجود دارد، افزود: در این کارخانه زرده، سفیده و مایع کامل تخم مرغ در اوزان مختلف تولید می شود همچنین پودرهای مکمل پروتئینی که کالایی دانش بنیان و کاملا سالم هستند و در بدنسازی کاربرد دارند از دیگر محصولات تولیدی این کارخانه هستند.

جعفری ادامه داد: یکی دیگر از محصولات این کارخانه پودر پوسته تخم مرغ است که در خوراک دام و طیور مخصوصا دام های بزرگ کاربرد دارد.

وی از صادرات محصولات این کارخانه از جمله پودر تخم مرغ به کشورهای دیگر مثل ترکیه خبر داد و گفت: قیمت و کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه قابل رقابت با محصولات خارجی است و حدود ۲۵ درصد تولیدات آن صادر می شود.

جعفری از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید در این کارخانه خبر داد و افزود: تلاش می کنیم  تا دهه فجر امسال تولید پودر تخم مرغ را تا چهار برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار این کارخانه تولید و فرآوری تخم مرغ ۲۶ نفر در آن مشغول به کار بودند، افزود: در حال حاضر ۲۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کارخانجات تولید تخم مرغ با اشاره به اینکه در این کارخانه تولید و فرآوری تخم مرغ از به روزترین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است،گفت: فرآوری تخم مرغ صنعتی نوین است که باعث می شود ماندگاری و طول عمر تخم مرغ افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرآوری تخم مرغ با رعایت تمام استانداردهای لازم در کارخانجات گروه صنعتی پامین انجام می شود، ادامه داد: محصولات تولیدی در این کارخانه کاملا بهداشتی هستند که به صورت پاستوریزه شده تولید می شوند.

جعفری افزود: در این کارخانه سرعت پاستوریزاسیون ۲۵۰۰ لیتر در ساعت است که بر حسب نیاز و درخواست مشتریان زرده، سفیده و مایع کامل تخم مرغ در بسته بندی های مختلف از جمله یک تا پنج کیلویی تولید و عرضه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها