رئیس سازمان همیاری شهرداری یزد خبر داد ،

احداث 3هزار واحد مسکونی توسط سازمان همیاری شهرداری یزد

یزد - رئیس سازمان همیاری شهرداری یزد از احداث 3هزار واحد مسکونی توسط این سازمان در سراسر استان خبر داد و گفت : این پروژه ها در شهرهای اشکذر ،زارچ و مهریز به صورت جدی در دست احداث است .
کد خبر: ۱۳۸۳۳۴۹

  به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمدرضا عظیمی زاده در نشست خبری اصحاب رسانه استان با دستگاه ها ی فعال در طرح نهضت ملی مسکن استان اظهارداشت: 3هزار واحد مسکونی توسط این سازمان درسراسر استان در دست احداث و ساخت است و چندین پروژه دیگر نیزدر دیگرمناطق استان کلنگ زنی شده  و مقدمات  اولیه درست اجرا می باشد .

وی افزود: باید با همکاری دستگاه های مرتبط  مسائل وموانع پیش روی طرح نهضت ملی مسکن دراستان برطرف شود در حال حاضر زمین در این طرح نخستین مانع می باشد که در این خصوص اقداماتی در دست انجام است .

 عظیمی زاده تصریح کرد: درطرح نهضت ملی مسکن سازمان همیاری شهرداری یزد ابتدا به صورت پیمانکار در پروژه های ستادامام ورود کرد و بعد از آن به عنوان کارگذار معرفی شد و این سازمان در حال حاضر 3هزار پروژه را شروع کرده و در مواردی سازمان به عنوان کارگذار درحال فعالیت می باشد که دربرخی از موارد پروژه ها تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است .

وی خاطر نشان ساخت: پروژه 200واحدی فاطمیه در حال بهره برداری است که یکسری اشکالات و ایرادات داشته که در حال برطرف شدن است و بخشی تحویل متقاضیان شده و افرادی در آن ساکن می باشند و مابقی درحال تحویل است .

 رئیس سازمان همیاری شهرداری یزدگفت: فعالترین پروژه ها در شهرهای اشکذر زارچ و مهریز با 17پروژه می باشد و ما مصمم هستیم که این ساختمانها با شرایط خوب و کیفیت مناسب به متقاضیان تحویل داده شود .

پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در سال جاری 7 برابر شد

مدیر شعب بانک مسکن استان هم در این نشست گفت : با تصویب قانون جهش تولید مسکن، 27بانک موظف شدند تا 20در صد از تسهیلات خود را به این امر اختصاص دهند که بانک مسکن 63 هزار میلیارد تومان درقالب تسهیلات 400،350،300 و 450 میلیون تومانی به متقاضیان طرح ملی مسکن پرداخت کرده است.

 محمد غفوریان افزود: نرخ تسهیلات این طرح 18درصد و مدت بازپرداخت آن با دوره ساخت و بازپرداخت 20 ساله می باشد و دوره ساخت سه سال پیش بینی شده است .

 وی ادامه داد : پروژه مسکن مهر 10سال به طول انجامید که این بانک 500میلیارد تومان طی 10سال به این پروژه اختصاص داد که با آغاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون 1500میلیارد تومان انعقاد قرار داد صورت گرفته است .

 غفوریان تصرح کرد : در شش ماهه نخست سال گذشته 220میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این طرح  پرداخت شده و در مدت مشابه این تسهیلات 7برابر شده است.   

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در سه فاز 

معاون شهری بنیاد مسکن استان هم در این نشست گفت : طرح های نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد  به دو روش شامل بنیاد ساخت و گروه ساخت احداث می شود .

حمید ضیایی تصریح کرد: طرح ها ی بنیاد ساخت تا مرحله سفت کاری توسط پیمانکار انجام  و سپس به متقاضیان واگذار می شود تا بقیه  مراحل توسط خود متقاضی تکیمل شود و مرحله گروه ساخت نیزاز ابتدا به مردم تحویل داده می شود تا تمامی مراحل توسط خود افراد انجام شود .

وی افزود: در حال حاضر در استان 323 واحد گروه ساخت اجرا شده  و طرح اقدام ملی مسکن نیز توسط بنیاد مسکن در سه فاز ثبت نام شده است . 

 این مسئول گفت : در مجموع یک هزارو 484 متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد هزارو 161واحد در 5شهرستان ابرکوه ،اردکان ،تفت ، بافق و شاهدیه به صورت بنیاد ساخت انجام شده است .

 معاون شهری بنیاد مسکن استان تصریح کرد: 323 واحد در شهرهایی که جمعیت کمتری دارند در قالب پروژه های 3تا 5واحدی به صورت گروه ساخت انجام شد.

ساخت یک هزارو 200 واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام یزد 

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام استان یزد هم در این نشست گفت : تاکنون یک هزارو 200 واحد از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام استان در یزداجرا شده است .

 علی اکبر محمدی پناه افزود: تاکنون یک هزارو 200 واحد از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام استان در یزداجرا شده و اولین پروژه ای که توسط این نهاد اجرایی شد در سال 1399به بهره برداری رسید.

وی افزود : پروژه دوم ، یک پروژه 174واحدی در شهرستان مهریز بود که اواخرسال 1400مورد بهره برداری قرار گرفت و بقیه واحد ها نیز در دست ساخت است که 60 تا 70درصد کار اجرایی و عملیاتی شده است. 

محمدی پناه تصریح کرد : اگر نقدینگی متقاضیان به موقع تامین شود یکی ازپروژه ها ی بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام استان را در دهه فجر اجرایی خواهیم کرد .

وی خاطرنشان ساخت: ستاد اجرایی فرمان امام استان از متقاضیان حق کارگذاری دریافت نمی کند و این امرقیمت تمام شده را برای متقاضیان کاهش می دهد .

خبر نگار جام جم آنلاین یزد / سمیه شرف دینی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها