رئیس واحد فرهنگ ترافیک پلیس راه شمال استان کرمان؛

ماموریت پلیس راه حفظ جان انسان ها است

رئیس پلیس راه شمال کرمان؛

دهیاران،مروجان فرهنگ ترافیک در روستاها هستند

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بااشاره به ارتباط نزدیک دهیاران با جامعه روستایی،گفت:دهیاران بهترین مروجان فرهنگ ترافیک در روستا ها هستند.
کد خبر: ۱۳۸۲۹۸۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ علی رضایی،به مناسبت هفته فراجا در جمع دهیاران نمونه ترافیکی بیان داشت: 46درصد از سوانح رانندگی شمال استان کرمان در محورهای روستایی رخ می دهد که اغلب این تصادفات مربوط به وانت بارها،موتورسیکلت و ادوات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه دهیاران با مردم روستا ارتباط بسیار نزدیکی دارند،افزود:دهیاران میتوانند علل تصادفات را به مردم اطلاع رسانی کرده و در پیشگیری از سوانح رانندگی گام بردارند.

 رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد:دهیاران سفیران پلیس راه در روستاها هستند و باید ضمن رصد نواقص جاده ای و رفع آن با کمک و بهره گیری از ظرفیت های روستاها،نسبت به ایمن سازی مسیرهای روستایی اقدام کنند.

وی اظهارداشت:آموزش قوانین و مقررات رانندگی به رانندگان وسایل نقلیه،ایمن سازی مسیرهای روستایی،رفع نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه و آشکار سازی آن با استفاده از شبرنگ از مهمترین اقدامات دهیاران در روستاهاست که باید با جدیدت پیگری شود.

سرهنگ رضایی،گفت:هر جا که مشارکت دهیاران با پلیس راه در اقدامات ترافیکی زیاد بوده،شاهد کاهش سوانح رانندگی و سلامت سفر در این محورها بوده ایم.

وی بیان کرد:با توجه به اینکه اهالی روستاها از شرایط اقتصادی کمتری برخودار بوده و اغلب وسیله نقلیه انان تنها یک دستگاه موتورسیکلت است و تردد و حمل و نقل نیز با این وسیله نقلیه صورت می گیرد،باید ضمن آموزش قوانین و مقررات رانندگی به این قشر زحمت کش،این عزیزان را به گرفتن گواهینامه و استفاده از کلاه ایمنی تشویق کنیم که این امر مشارکت و همکاری دهیاران رامی طلبد و نتیجه ان انضباط بخشی ترافیکی و امنیت سفر را رقم خواهد زد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان ازتمامی دهیاران خواست،بعنوان راهوران محله،نقش خود مراقبتی در کنترل و پیشگیری از سوانح رانندگی را ایفا نموده و ارتباط ومشارکت خود را با پلیس راه بیش از پیش بیشتر کنند.

گفتنی است در پایان مراسم از راهداران و دهیاران نمونه ترافیکی که در یکسال گذشته بیشترین مشارکت با پلیس راه و فعالیت ترافیکی داشته اند با اهدای لوح تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها