نماینده ولی فقیه در کردستان:

تبیین حقایق و آگاه سازی نسل جوان ضروری است

خطاب نماینده ولی فقیه در کردستان به تعدادی ازخواص:

سخنان نسنجیده و دیکته شده ،راه چاره پیگیری مطالبات نیست/حدود 14 هزار دختر ،نیمی از کل دانشجویان کردستان را تشکیل میدهند

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: سخنان نسنجیده و دیکته شده بعضی از خواص در خصوص اتفاقات روز جامعه، بوی نفاق میدهد و این راهکار پیگیری مطالبات نیست.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۶۱

 کردستان- جام جم آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی شامگاه یکشنبه  در دیدار صمیمی با روحانیون شیعه و سنی استان کردستان به مناسبت هفته وحدت با بیان اینکه خیابان جای جنگ نیست و نباید مزاحم امنیت مردم شد، افزود: اگر اهل جنگ هستید، در مرز با رزمندگان ما بجنگید، بنده هم بعنوان یک رزمنده می آیم، که البته چنین نمی کنید، چون وحشت دارید و می دانید که نیروهای انقلاب چه قدرتی دارند.

وی اظهار داشت: اگر دشمنان و ایادی آنان در کشور و استان، جنگ و آشوب در خیابان ها به پا می کنند، نشان از ضعف و زبونی آنان دارد، چرا که جرات جنگ در مرزها را ندارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در بخش دیگری از سخنانش خواستار هوشیاری مردم به ویژه علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در برابر توطئه های دشمن شد و ادامه داد: کسانی که به موضوع اعتراض دارید، حق دارید از طریق قانونی آن را بیان کنید اما دست از تهدید بازاریان، روحانیون، دانش آموزان، اساتید و دانشجویان بردارید، بگذارید خودشان تصمیم گیرنده باشند.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه دشمنان و مزدوران آنان کاری به شیعه و سنی ندارند و دلسوز کسی نیستند، گفت: اگر جوان ما اعتراض دارد به اجانب چه ربطی دارد؟

وی در ادامه به 5 خصیصه دوست و رفیق خوب از دیدگاه حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداخت و یادآور شد: دوست خوب ظاهر و باطنش یکی است، آبروی دیگران آبروی خودش است، در صورت کسب قدرت و ثروت  دوست خود را فراموش نمی کند و در برآورده کردن نیازهای دوستانش از هیچ تلاشی مضایقه نمی کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود، به توجه نظام اسلامی به اهل سنت اشاره کرد و گفت: هم اکنون 17 هزار مسجد اهل سنت در کشور وجود دارد و سه هزار و 200 نماز جمعه اهل تسنن نیز در کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام پورذهبی میزان رشد مدارس اهل سنت و طلاب و روحانیون را بعد از انقلاب اسلامی 300 درصد اعلام کرد و یادآور شد: بعد از انقلاب 400 دانشگاه در مناطق اهل سنت کشور احداث شده که نشان از توجه نظام به اهل تسنن دارد و بی توجهی به این خدمات بی انصافی است.

وی به تحصیل 30 هزار دانشجو در استان اشاره داشت و ادامه داد: از این رقم حدود 14 هزار نفر را دختران تشکیل می دهند، آیا این بی توجهی به بانوان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان سخنان غیرفنی و اغراق در بیان مشکلات و کم و کاستی ها را کاری غیرمسوولانه و دور از وجدان دانست و تاکید کرد: دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه کردستان و علوم پزشکی از دانشگاه های معتبر کشور محسوب می شود و باید این موفقیت ها را بیان کرد.

در این دیدار روحانیون اهل سنت و تشیع نیز دیدگاه ها و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در میان گذاشتند.

سید دارا سیدعباسی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها