مدیرکل امور عشایری ایلام عنوان کرد:

یک میلیون راس دام سبک عشایر ایلام پلاک کوبی شده است

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: پالایش و شناسنامه دار کردن جمعیت عشایر استان ایلام بر مبنای هویت گذاری دام ها در حال انجام است و در این راستا تاکنون یک میلیون راس دام سبک عشایر ایلام پلاک کوبی شده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ فرشاد یاسمی در جمع خبرنگاران استان ایلام  به مناسبت هفته ملی روستا و عشایر افزود: سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر ایلام پرداخت شده که ۸۰ درصد این میزان برای تامین علوفه و ۲٠ درصد نیز به صورت نقدی برای پلاک کوبی و هزینه بیمه ای اختصاص یافت.


وی  ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام توزیع شده و ۲ هزار تن کاه و کلش نیز ذخیره سازی شده که به تدریج بین عشایر توزیع می شود.


یاسمی گفت: اتحادیه های عشایری با تامین نهاده های دامی، این نهاده ها را با قیمت مناسب در اختیار جمعیت عشایری قرار می دهند.


وی افزود: در گذشته سهم علوفه دستی به احشام ۲۰ درصد و سهم تغذیه از مراتع ۸۰ درصد بود اما به علت خشکسالی های متوالی در سال های اخیر و خشکیدگی مراتع، این نسبت ها برعکس و تغذیه دستی جایگزین چرا در مراتع را شده است.


مدیرکل امور عشایر ایلام اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی عدیده در استان و با پیگیری های انجام شده در سال جاری تعداد ۱۰۰ هزار راس دام عشایر ایلام جهت چرای مراتع به ۲ استان کردستان و کرمانشاه انتقال یافتند.


وی در خصوص آب رسانی به عشایر گفت: تجهیز مناطق عشایر نشین ایلام به شبکه های پایدار و ثابت آبرسانی به سامان های عرفی عشایر از سیاست های مهم دولت در سالجاری است و هوشمند سازی و الکترونیک کردن آبرسانی سیار به عشایر نیز در دستور کار قرار دارد.


یاسمی افزود: در این راستا خانوار های عشایر با داشتن کارت های هوشمند از تانکرهای آبرسانی، آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند که این طرح تا کنون در شهرستان های مهران و ملکشاهی به صورت پایلوت اجرا شده است.


وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون و با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق ایلام ۲ هزار و ۹۴٠ پنل، سال ۹۹ تعداد ۲۳۰ پنل، سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۰ پنل و امسال نیز ۲۵۰ پنل خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع شده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها