مسوول اداره مراقبت در مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت تشریح کرد

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت هشدار داد:

احتمال امکان افزایش موارد ابتلا بر اساس الگوی بیماری کرونا در ایران

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش علائم سرماخوردگی ناشی از عارضه کرونا یا سرما خوردگی در کشور باشیم.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش علائم سرماخوردگی ناشی از عارضه کرونا یا سرما خوردگی در کشور باشیم.
کد خبر: ۱۳۸۲۶۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، ابراهیم قادری گفت: در حال حاضر چندین هفته از بروز پیک قبلی بیماری کرونا می گذرد و پیش بینی برای فصل های پاییز و زمستان در خصوص بیماری کرونا سخت است. در برخی از کشورهای اروپایی شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا هستیم؛ اما مشخص نیست که این شرایط در کشور ایجاد شود.

به گفته وی، به طور کلی الگوی ابتلا به بیماری کرونا طوری است که امکان افزایش موارد ابتلا را در ایران داشته باشد و پیش بینی شیوع ویروس های دیگری از قبیل RSV نیز وجود دارد؛ این ویروس یکی از عوامل ایجاد علائم سرماخوردگی خصوصا در کودکان است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: در فصل های پاییز یا زمستان این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش علائم سرماخوردگی ناشی از عارضه کرونا یا سرماخوردگی در کشور باشیم.

قادری ادامه داد: افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن بوده یا سالمند هستند، بهتر است واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند. تلقیح واکسن آنفلوانزا از بروز بیماری جلوگیری می کند. پرسنل بهداشت و درمان و افرادی که با مردم زیادی سر و کار دارند نیز بهتر است که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

وی گفت: ابتلای افراد به هر دو بیماری کرونا و آنفلوانزا مسئله عجیبی نیست و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی این امکان وجود دارد که افراد به هر دو بیماری مبتلا شوند.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود:: افراد دارای علائم و بیمار حتما ماسک بزنند. توصیه می شود که تزریق نوبت یاد آور واکسن کرونا را به همراه زدن ماسک فراموش نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها