صید میگو در آب‌های هرمزگان بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان از ۱۶ مهر ماه آغاز می‌شود.
صید میگو در آب‌های هرمزگان بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان از ۱۶ مهر ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۲۳۴۶

 

هرمزگان-جام جم انلاین-صید میگو در آب‌های هرمزگان بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید شیلات استان از ۱۶ مهر ماه آغاز می‌شود.

 

مدیر کل شیلات هرمزگان در جلسه کمیته مدیریت صید شیلات استان گفت: صیدگاه میگو به صورت یک پارچه از منطقه کوهستک در شهرستان سیریک تا منطقه درگهان در شهرستان قشم است.


عبدالرسول دریایی افزود: در فصل صید میگو شناور‌های کلاس لنج صیادی میگو گیر و شناور‌های کلاس قایق به عنوان شناو‌های جمع آوری کننده صید میگو مجاز به فعالیت صید میگو هستند.


وی پیش بینی کرد حدود ۲۰۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود دوهزار و پانصد نفر صیاد در فصل صید میگوی امسال مشارکت داشته باشند.


مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: حضور منظم و بموقع نیرو‌های حفاظت منابع در دریا، مشارکت صیادان میگوگیر، ادغام صیدگاه‌های میگوی استان (۶ صیدگاه) و تعیین ۳ صیدگاه در صورت وجود ذخیره مناسب، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از صید شناورها، جلوگیری از صید شناور‌ها در ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف از اهم برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال است.


دریایی با اشاره به نقش مهم صید و صیادی اصولی و استفاده از ادوات صید مجاز در حفظ دخایر آبزیان گفت: همکاری بیش از پیش جامعه صیادی نقش مهمی درحفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار به ویژه میگو خواهد داشت.


وی افزود: با توجه به گشت‌های تحقیقاتی که به همت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همکاری جامعه صیادی و شیلات استان در مدت فصل صید میگو انجام می‌شود زمان پایان فصل صید میگو نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها