سخنگوی دولت از لایحه دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و توضیحاتی در این‌باره ارائه کرد.
کد خبر: ۱۳۸۲۲۳۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در گفتگو با خبر ۱۴ سیما، درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: این لایحه به‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه ۶ مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دو فوریت به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است، چون در قانون بودجه ۱۴۰۱ سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده بود، مجوزی برای میزان افزایش حقوق در اختیار دولت باشد که از ابتدای شهریورماه و یا زمانی که مجلس تعیین کند، انجام بگیرد؛ که البته پیشنهاد ما افزایش از شهریورماه بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این لایحه هفت بند دارد و به حوزه‌های مختلفی پرداخته است، تصریح کرد: میزان این افزایش برای کارکنان دولت، به‌صورت پلکانی است و برای حقوق‌بگیرانِ پایین از ۲۰ درصد است و هرچه بالاتر برود، این درصد کاهش می‌یابد تا به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد نیز پیشنهاد شده تا افزایش یابد.

بهادری‌جهرمی گفت: لایحه‌ی دولت و پیشنهاد ما این است که این افزایش‌ها از ابتدای شهریورماه انجام بگیرد، ولی باید دید مجلس شورای اسلامی با کلیات یا جزئیات آن موافقت می‌کند یا نه؟ و اینکه مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد یا نه؟ ولی اگر پیشنهاد دولت مصوب شود از ابتدای شهریورماه اعمال خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها